REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Akustyka ma znaczenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 lip 2016 12:21
Akustyka ma znaczenie
fot. Armstrong
Akustyka ma znaczenie
Akustyka ma znaczenie
Akustyka ma znaczenie

Nowoczesne, zrównoważone budynki to nie tylko ekorozwiązania, ale też standard przyjazny użytkownikom wnętrz. Jak przyznają eksperci firmy Armstrong, kluczowe miejsce w dbaniu o jakość pomieszczeń zaczyna odgrywać akustyka. Dlaczego? Odpowiednie warunki akustyczne przyczyniają się bezpośrednio do lepszego samopoczucia. Dotyczy to nie tylko biur, ale także hoteli, centrów handlowych, uczelni i szpitali.

REKLAMA

Polska już kilka lat temu obrała wyraźny kurs na zielone inwestycje. Certyfikowanie budynków według międzynarodowych standardów początkowo oceniane było wyłącznie jako działania marketingowe deweloperów. Dziś już nikt tak nie myśli. Wyraźnie pokazują to liczby. Według najnowszego i pierwszego w Polsce pełnego zestawienia budynków certyfikowanych opracowanego niedawno przez PLGBC - Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego liczba inwestycji, które mogą pochwalić się ekologicznym świadectwem wzrosła w ciągu ostatniego roku o 32 proc. Obecnie mamy 328 certyfikowanych obiektów (budynki w fazie projektowej, wykonawczej oraz wybudowane).

Przed rynkiem nieruchomości stoi jednak nowe wyzwanie. Dziś ekorozwiązania techniczne oszczędzające energię, wodę to już za mało. W USA i krajach Europy Zachodniej zrównoważone budownictwo jest obecnie rozumiane przede wszystkim jako przestrzeń przyjazna ludziom. Kwestie ekologii są normą, nowym kierunkiem staje się well building standard, czyli mierzenie jakości samopoczucia użytkowników i dążenie do maksymalizacji poprawy przebywania we wnętrzach. – Powoli ta świadomość rozwija się też w Polsce. Widzimy to po wyraźnym wzroście zainteresowania kwestiami przyjaznej dla użytkowników akustyki – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong produkującej akustyczne sufity podwieszane. Hałas jest jednym z najbardziej uciążliwych i dekoncentrujących czynników.

I dotyczy to wszystkich budynków, w których występują duże skupiska ludzi od biur, przez centra handlowe, obiekty transportu publicznego, muzea, urzędy, czy szpitale.

Biura znów pierwsze

Powstające w Polsce inwestycje pod kątem architektury niejednokrotnie prezentują światowy poziom. Gorzej wygląda to w kontekście użyteczności dla osób przebywających we wnętrzach tych budynków. - Komfort użytkowników dopiero od niedawna staje się kluczowy w procesie projektowania i wyposażania. Najsilniej widać to na rynku inwestycji biurowych – przyznaje Maciej Kiepal. Wśród dużych deweloperów z segmentu powierzchni biurowych świadomość w tym zakresie jest już spora. To biurowce pierwsze zaczęły starać się o ekologiczne certyfikaty. Dziś przodują w dbaniu o przyjazność budynków. Wynika to m.in. z faktu, iż komfortowego poziomu wyposażenia oczekują najemcy, a przede wszystkim młode osoby zatrudnione w firmach. Pracownicy pokolenia Y nie chcą pracować w hałasie.

W klasycznym biurze o otwartej przestrzeni poziom hałasu wynosi ok. 60-65 dB. Czyli jest dość wysoki, gdyż składają się na niego odgłosy pracy urządzeń oraz rozmowy. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w biurach call centre, gdzie na wspólnej powierzchni jednocześnie rozmawia kilkadziesiąt osób. Poziom natężenia dźwięków osiągać może nawet ok. 80 dB.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.