REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 sie 2018 13:02
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
fot. Kacper Ziółkowski
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!
Apple Store przed Placem Defilad? Wszystko jest możliwe!

Apple i Plac Defilad - zaskakujące połączenie? Zdaniem architekta Kacpra Ziółkowskiego, ta ważna dla Warszawy przestrzeń, może być wykorzystana przez prywatną firmę i jednocześnie być przestrzenią dla ludzi.

REKLAMA

Kacper Ziółkowski to tegoroczny absolwent architektury na Politechniki Śląskiej. Tematem jego pracy magisterskiej pod kierunkiem mgr inż. arch. Janusza Poznańskiego był Apple Store zlokalizowany w Polsce.

- Pomysł na temat pracy pojawił się dosyć naturalnie. Jestem dużym fanem urządzeń spod znaku nadgryzionego jabłka, a ze względu na specyficzną, prospołeczną ideologię firmy, ich "rozmach" w kształtowaniu Apple Stores na całym świecie, a szczególnie na nową filozofię kreowania Apple Store, jako miejsc spotkań, idealnie nadawał się na ten cel. Firmie Apple marzy się by ktoś w przyszłości mówił "Hej, spotkajmy się w Apple!", czyli myślenie o ich obiektach jako miejscu spotkań - wspomina Ziółkowski.

Autorami projektów Apple Stores są jedne z najbardziej znanych pracowni architektonicznych, takie jak np: Foster and Partners. - Powstałe obiekty są dziełem nie tylko architektów, ale również członków firmy Apple, którzy biorą aktywny udział w procesie tworzenia zarówno programów funkcjonalnych, jak i obudowy estetycznej. Efektem tej współpracy s ą obiekty wizualnie atrakcyjne i spójne pod względem funkcjonalnym, mimo różnic lokalizacyjnych - nadmienia.

Po wyborze tematu, nadszedł czas na lokalizację. - Na pewno miała to być Polska i Warszawa - podkreśla architekt. W naszym kraju nie ma do tej pory oficjalnego sklepu Apple. - Po szeregu analiz projektów oraz zrealizowanych obiektów firmy Apple, udało się określić, że firma realizuje swoje obiekty w ważnych dla ludzi miejscach - zauważa. Apple bowiem oferuje użytkownikom nie tylko usługi komercyjne ale również czysto publiczne wypełnione aktywnością dodatkową, koncertami, szkoleniami, zajęciami czy pokazami filmów - ma na celu gromadzenie ludzi.

- Zastanawiałem się jakie miejsce w stolicy potrzebuje śmiałych realizacji, nietuzinkowego zagospodarowania przestrzeni i które jest pod tym względem plastyczne. Teren obecnego Placu Defilad nie mógł lepiej wpasować się w to zapotrzebowanie. Teren nastawiony na centro-twórcze obiekty, będące w związku z obecnymi procesami rewitalizacji - opowiada i dodaje że, poza tym, ze względu na swoją "ważność", stanowił wyzwanie projektowe.

Zamiarem Ziółkowskiego było pokazanie, że tak ważna dla miasta przestrzeń, może być wykorzystana przez prywatną firmę, ale jednocześnie być przestrzenią dla ludzi. - Nie powinniśmy bać się takich rozwiązań i próbować szukać mniej oczywistych i tradycyjnych pomysłów - zauważa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.