REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Architekci nauczą się biznesu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 cze 2015 09:01
Architekci nauczą się biznesu
fot. Jacek Rozenek, podczas spotkań Perspektywa

Jak rozwijać pracownię, budować relacje z klientami i pozytywnie motywować zespół? To częste pytania architektów, na które odpowie trener biznesu Jacek Rozenek. Skuteczne prowadzenie firmy w branży będzie jednym z głównych tematów drugiej edycji spotkań Perspektywa.

REKLAMA

Dlaczego bywa, że pracowniom architektonicznym ciężko jest realizować i finalizować projekty? – Wielokrotnie spotykałem się z tym pytaniem, prowadząc pierwszą edycję spotkań dla architektów i projektantów Perspektywa– mówi Jacek Rozenek, trener biznesu. - Uczyłem, jak zarządzać własnym potencjałem. Teraz powiem, jak przekuć go w sukces w zarządzaniu firmą.

Być ekspertem i partnerem

Zdaniem trenera ważnym problemem jest przełożenie pomysłu na efekt. To kwestia nieumiejętnego podejścia do własnego biznesowego wizerunku i funkcji. Tłumaczy to obrazowym przykładem. – Załóżmy, że projektujemy dom dla kogoś bardzo ważnego, na kim chcemy zrobić wrażenie. Sytuując się w roli eksperta, zakładamy, że spełnimy wszystkie oczekiwania klienta – mówi Rozenek. - Ten wymaga od nas więcej  i więcej. Prawidłowy mechanizm nakazywałby wytyczenie granic, w których nasza fachowość pozwala akceptować lub odrzucać pomysły. Niestety w wielu przypadkach kończy się na przyjmowaniu wszystkich warunków i paraliżu całego projektu.

Ekspert zwraca uwagę, że to częste zjawisko w branży. Architekci jako osoby kreatywne, wyczulone na sugestie, starają się uwzględniać wszystkie propozycje klientów. Unikanie takich sytuacji, wymaga umiejętności w trzech podstawowych obszarach:

· Prowadzenia rozmowy i budowania relacji. Chodzi o to, by umieć przekonać do swoich racji, doradzić. W efekcie być dla klienta zarówno dobrym partnerem, jak
i mającym ostatnie słowo ekspertem.

· Zwiększania asertywności. To istotne z uwagi na podejmowanie strategicznych decyzji, a nawet egzekwowania terminowych płatności za realizację projektu.

· Zarządzania potencjałem zespołu. Mowa o dobieraniu wartościowych pracowników, zatrzymywaniu ich przy sobie i pozytywnym motywowaniu do osiągania lepszych efektów.

Temat ćwiczeń pomocnych w pozyskaniu i rozwijaniu takich kompetencji, będzie poruszany w drugiej edycji szkoleń Perpsektywa. Uczestnicy nabędą nowe umiejętności z zakresu komunikacji, kreowania wizerunku oraz psychologii.

Szansa dla biznesu

Magdalena Dymek, marketing manager w firmie Häfele, będącej pomysłodawcą i organizatorem spotkań, wymienia też inne, wartościowe z punktu widzenia przedsiębiorców, cechy szkoleń. – Perspektywa da okazję do nawiązania nowych kontaktów, integracji środowiska i wymiany opinii. To mocna podstawa do budowania relacji biznesowych oraz pozyskiwania partnerów lub kontrahentów – mówi Magdalena Dymek.

Wznowienie cyklu zaplanowano na jesień 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY