REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Architektura ma być nie tylko ładna, ale też funkcjonalna

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 lut 2017 15:53
Architektura ma być nie tylko ładna, ale też funkcjonalna
CH Forum Gliwice. Fot. forumgliwice.pl

Jak powinno się dziś projektować centra handlowe? Należy zwrócić na funkcjonalność architektury - uważają prelegenci sesji „Szczypta rozrywki, garść mody, kawał high-techu i jeszcze trochę architektury. Przepis na idealne centrum handlowe” podczas 4 Design Days.

REKLAMA

– Wspaniała architektura i nowoczesne technologie to jest ważne, ale na samym końcu mamy człowieka, który chce korzystać z centrum handlowego w sposób łatwy i czytelny. Dlatego priorytetem jest funkcjonalność. Obiekty mogą być piękne dla oka, ale mało funkcjonalne pod względem np. rozłożenia wind, dostępności toalet, czy parkingu – a to jest podstawą dobrego projektu centrum handlowego, tak aby klient umiał i chciał z tego skorzystać – uważa Aleksandra Stefaniak, Business Partner, U. Marketing Agency.

– Stworzymy przepiękny projekt, ale jak będzie mało ergonomiczny możemy przegrać z konkurencją – dodaje Grzegorz Filipczyk, dyrektor, CH Forum w Gliwicach.

Zdaniem Wojciecha Kurzaka, architekta z pracowni Vide Studio, funkcjonalność centrum handlowego to podstawa każdego dobrego projektu. – To jest oczywiste, że klienci galerii powinni łatwo i czytelnie się po nim poruszać. Jednak zdarzały się takie sytuacje, że inwestor czy osoby odpowiadające za komercjalizację obiektu, oczekiwały od architekta galerii handlowej, w której klient nieco się zgubi, tak żeby wprowadzić go można było w pewne mniej oczywiste pasaże. A przecież najważniejsze powinno być to, aby człowiek dobrze czuł się w budynku – zauważa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.