REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Art Norblin tworzy "stories not stores"?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 lis 2016 12:15
Art Norblin tworzy "stories not stores"?
Rewitalizacja dawnej fabryki Norblina - Art Norblin, fot. Capital Park
Art Norblin tworzy "stories not stores"?
Art Norblin tworzy "stories not stores"?
Art Norblin tworzy "stories not stores"?
Art Norblin tworzy "stories not stores"?

Koncepcja wielofunkcyjnego projektu ArtN, powstającego na terenie dawnej Fabryki Norblina w Warszawie, jest doskonałym przykładem place makingu, czyli tworzenia nowoczesnej przestrzeni miejskiej i skupiania wokół niej społeczności. Dlatego obiektowi przyświeca hasło „Make stories not stores”.

REKLAMA

To miejsce jakiego w stolicy jeszcze nie było, które w unikalny sposób połączy sztukę i kulturę z przyjemnością robienia zakupów. Grupa Capital Park – inwestor projektu udowadnia, że można to zrobić. Projekt przygotowali PRC Architekci.

Wielofunkcyjny projekt ArtN daleki jest od postrzegania go jako zwykłego miejsca zakupów. Będzie to obiekt mający na celu integrację zarówno osób przyjeżdżających tu do pracy, jak i okolicznych mieszkańców. Zamknięte dotychczas 2 ha w centrum miasta staną się otwartą przestrzenią publiczną, dostępną ze wszystkich stron, z częścią dedykowaną lokalom gastronomicznym, działającym 24 godziny na dobę. Koncepcję przestrzeni handlowo-usługowo-kulturalnej dawnej Fabryki Norblina stworzy siedem stref: Taste&Experience, Flagship&Concept Stores, Slow Retail, Hi-Tech, Leisure&Hoby, Health&Wellness oraz Convenience. Głównym założeniem projektu ArtN jest odejście od klasycznego myślenia o obiekcie handlowym – tu proporcje są odwrócone. Nie będzie to tradycyjne centrum handlowe, w którym hipermarket i sieciowe marki są głównymi generatorami ruchu.

W ArtN to właśnie funkcje uzupełniające będą przyciągać klientów i stanowić będą one o dynamice i atrakcyjności tego miejsca –  zabytkowe budynki i maszyny stanowiące bezpłatne, interaktywne muzeum oraz szeroka oferta gastronomiczna na ponad 3000 mkw. Dzięki temu obiekt od początku rozpoczęcia komercjalizacji przyciąga nietypowe marki i autorskie koncepty, czego dowodem są podpisane już umowy najmu. W ArtN znajdzie się m.in. Sportowy Dom Towarowy wzbogacony o strefę sportowych doświadczeń i testowania produktów dzięki nowoczesnym technologiom, marki slow, których produkty są często ręcznie tworzone i personalizowane, takie jak Orska czy Perfumeria Quality oraz przestrzeń dla projektantów mody i restauracji bardziej typowych dla ulic handlowych, aniżeli galerii. W jednej z zabytkowych hal będzie mieścił się ekologiczny BioBazar ze zdrową żywnością, który od kilku lat działa na terenie dawnej Fabryki Norblina i cieszy się niesłabnącą popularnością nie tylko wśród mieszkańców Warszawy.

Dynamicznie rozwijająca się Wola zmienia się w nowe centrum biznesowe, a liczni pracownicy nowo powstających w okolicy biurowców będą przyszłymi klientami ArtN. Bogata propozycja gastronomiczna oraz szeroka oferta sklepów i usług codziennej potrzeby dostosowane będą zarówno do oczekiwań białych kołnierzyków, jak również okolicznych mieszkańców. Przyjazny charakter obiektu, zachowanie układu urbanistycznego dawnej fabryki i stworzone w ten sposób uliczki będą ciekawą alternatywną dla zamkniętych obiektów handlowych. Przede wszystkim będzie tu można spędzać czas z rodziną czy znajomymi z możliwością korzystania z oferty kulturalnej i artystycznej. Będzie tu można eksplorować historię przemysłową Warszawy, a szczególnie tej fabryki z ponad 200-letnią historią.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY