REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast

  • Autor: propertydesign.pl
  • 13 maj 2014 09:34
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
fot. Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast
Ażurowa "koronka", oryginalność i kontrast

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja, które powstaje w Łodzi, to połączenie nowoczesnych trendów architektonicznych z elementami nawiązującymi do dawnych łódzkich fabryk. Obiekt jest bowiem budowany w miejscu ściśle związanym z przemysłowymi tradycjami miasta. Za projekt odpowiada pracownia Group-Arch.

REKLAMA

Szklane fasady Sukcesji będą kontrastować ze zrekonstruowaną ceglaną elewacją starej fabryki, a w nowoczesnych wnętrzach znajdą się oryginalne pofabryczne detale z przełomu XIX i XX wieku. Przed wejściem będzie też pierwsza historyczna mapa Łodzi, wykonana z granitu z inkrustacjami. Charakterystycznym elementem budynku stanie się ażurowa „koronka” nad galerią handlową.

Wnętrza Sukcesji to jasna i otwarta przestrzeń o czytelnej komunikacji. Architekci z wrocławskiej pracowni Group-Arch, która jest autorem projektu, duży nacisk położyli na zapewnienie dobrej widoczności między poszczególnymi kondygnacjami.

- Pasaż handlowy został zaprojektowany w formie pętli o układzie prostokątnym i łagodnie zaokrąglonych narożnikach - mówi Agnieszka Staszczyszyn, architekt-partner w Group-Arch. - Na narożnikach powstaną eliptyczne place, przy dwóch z nich znajdą się wejścia do budynku. Nad pasażem będą przeszklone świetliki dachowe - od strony południowej częściowo zmatowione lub wykonane z półprzeziernego szkła, aby ograniczyć bezpośredni dostęp światła słonecznego. Wnętrza galerii zostaną wykończone nowoczesnymi materiałami o stonowanej kolorystyce, na przykład posadzki granitowymi płytkami w odcieniach szarości, oraz drewnem. Na ścianach planujemy detale wykończeniowe ze stali nierdzewnej – dodaje Agnieszka Staszczyszyn.

Architekci dołożyli również starań, aby teren wokół Sukcesji został atrakcyjnie zagospodarowany, a kompleks otwarty na przestrzeń publiczną. To m.in. dużo zieleni, sezonowa strefa gastronomiczna z ogródkami w otoczeniu elementów małej architektury oraz 300-metrowy taras, z widokiem na panoramę miasta, w strefie rozrywkowo-rekreacyjnej. Planowany jest i parking dla rowerów niedaleko wejścia, i multimedialny kiosk z rozkładem jazdy komunikacji miejskiej.

Sukcesja powstaje w pobliżu ścisłego centrum miasta, Międzynarodowych Targów Łódzkich, kampusu Politechniki Łódzkiej oraz nowego osiedla mieszkaniowego. Na ponad 128 tys. mkw. powierzchni użytkowej i około 46 tys. mkw. powierzchni najmu znajdą się: galeria handlowa, strefa rozrywkowo-rekreacyjna (m.in. z 9-salowym multipleksem, kręgielnią i klubem fitness) oraz dwupoziomowy parking na ponad 1000 miejsc.

Będzie w pełni ekologicznym i energooszczędnym obiektem, pierwszym tego typu w regionie z międzynarodowym certyfikatem zrównoważonego rozwoju BREEAM. Galeria zostanie oddana do użytku w 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.