REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro jak tło do selfie?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 lut 2019 14:35
Biuro jak tło do selfie?
Tomasz Pągowski, projektant, konstruktor, prowadzący programy wnętrzarskie: Projekt Lokalny, Remont w 48h, Bitwa o Dom, fot. PTWP
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?
Biuro jak tło do selfie?

Jakie trendy zdominują przestrzenie biurowe w 2019 roku? Czym zaskoczy nas przestrzeń do pracy? Co wpływa na komfort i dlaczego akustyka ma tak duże znaczenie? O tym rozmawiali paneliści sesji "Nie tylko cross-work i lagom. Najnowsze trendy w projektowaniu biur" podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Dziś jednym z ważniejszych elementów, na które zarówno pracodawcy, jak i architekci zwracają uwagę w miejscach pracy jest akustyka. Coraz częściej specjaliści mówią o o tzw. „zanieczyszczeniu hałasem” i wskazują je jako kluczowy problem. Dlaczego tak głośno mówi się o akustyce w biurach? I dlaczego jest ona taka ważna? Pytał Tomasz Pągowski, projektant, konstruktor, prowadzący programy Projekt Lokalny, Remont w 48h, Bitwa o Dom.

- Wcześniej była to kwestia komfortu, a od stycznia 2018 r. jest to kwestia regulacji prawnej. Powstała bowiem pierwsza norma w Polsce, która dotyczy akustyki pomieszczeń i wszystko reguluje - zauważa Sebastian Szarejko, product manager ds. wnętrz, Sto Sp. z o.o.

Prelegenci przyznają rację, że akustyka to jeden z największych problemów w biurze. - Według badań przeprowadzonych przez CBRE dotyczy to 82 proc. użytkowników biur. Akustyka będzie jeszcze większym wyzwaniem, bo zmienia się kultura pracy. Inaczej pozyskujemy wiedzę, komunikujemy się z użytkownikami. To powoduje, że rośnie zapotrzebowanie na pomieszczenia ciche, bo nie wszystko można zrobić w słuchawkach - uważa Karina Kreja, International Concept Manager, Kinnarps Polska i dodaje, że zapotrzebowanie na rozwiązania akustyczne będzie stale rosło.

W stronę ciszy

- W biurach mamy do czynienia przeważnie z podłogą podniesioną i izolacją pod spodem, a przez to tworzy się tzw. pudło rezonansowe - twierdzi natomiast Janusz Dziewanowski, Business Development Manager, Multicontract.

Inwestorzy w Polsce najczęściej wybierają do biur właśnie podłogę podniesioną. - Jednak nie zawsze trzeba ją stosować, można postawić na bardziej elastyczne rozwiązania. Mamy na koncie realizacje, gdzie nie stosowaliśmy podłogi podniesionej, a funkcjonalność była na podobnym poziomie. Przewody poprowadziliśmy sufitem albo wylewce betonowej - opowiada Marek Osika, doradca inwestycyjny, Systemy Osprzętu Elektroinstalacyjnego, Hager Polo Sp. z o.o.

Zdaniem Kariny Kreji, współczesne biura wymagają podniesionej podłogi. - Nowoczesne meble biurowe wymagają podłączenia z podłogowego mediaportu. Można szukać alternatyw, ale podniesiona podłoga to dominujący paradygmat nowoczesnych biur klasy A - przekonuje ekspertka.

Jako przykład podaje biurowiec Ilmet, który jako jeden z pierwszych budynków w Warszawie "zestarzał się". - Jest to "zdrowy" konstrukcyjnie budynek z lat 90. ubiegłego wieku, ale wysokości między stropami są zbyt małe, aby zrobić podwieszony sufit i podnieść podłogę. To powoduje, że budynek jest "martwy", a inwestor, firma Skanska ma go wyburzyć i na jego miejscu wybudować nowoczesny biurowiec - opowiada.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.