REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro nowej generacji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 wrz 2015 17:45
Biuro nowej generacji
Hadley Dean, CEO w Compass Offices na rejon EMEA
Biuro nowej generacji
Biuro nowej generacji
Biuro nowej generacji

Czasy, w których biurowce wypełnione były w 90 proc. biurami mijają. Dziś liczy się coś więcej - elastyczność powierzchni, jakość wykonania, ale także i dostęp do specyficznych usług wewnątrz budynku.

REKLAMA

We wrześniu br. swoje pierwsze biuro na terenie Polski otworzyła firma Compass Officess. To azjatycki gigant w segmencie wynajmu biur wirtualnych i serwisowych. 10 piętro w biurowcu Rondo 1 jest jednocześnie pierwszym miejsce w Europie, w którym pojawił się Compass. Jak tłumaczy prezes firmy na rejon EMEA, Hadley Dean, nieprzypadkowo.

- Polska znajduje się na początku wielkiej przemiany charakteru pracy. To powód, dla którego Compass chce zagwarantować firmom już dziś warunki pracy dopasowane do współczesnego pracownika - tłumaczy Dean.

Jak zaznacza, Polska będzie podążać za USA jeśli chodzi o standardy biura. - W USA aż 54 mln ludzi pracuje na samozatrudnieniu. Ludzie pragną większej swobody w swojej pracy - tłumaczy Hadley Dean. To jeden z trzech najważniejszych czynników, jakie determinują popyt na powierzchnie biurowe. Mobilność pracowników uniemożliwia standardowy dla końca XX wieku układ biura, w którym każdy pracownik ma swoje miejsce. 

Drugi z czynników to następstwo kryzysu z pierwszej dekady XXI wieku. Firmy dążą do jak najwyższej elastyczności, przenosząc części biznesu niezwiązane bezpośrednio z główną działalnością na inne firmy. To tzw. outsourcing. - W dzisiejszym biurze nie są już potrzebne potężne serwerownie, bo te znajdują się w centrach danych. Księgowość, rachunkowość, a często także dział HR prowadzony jest z zewnątrz. Dlatego zapotrzebowanie na powierzchnie nie jest już tak duże, jak kiedyś - dodaje Hadley Dean.

Ostatni z kluczowych czynników to jednocześnie niebywała szansa dla Polski. Chodzi o tzw. offshoring, czyli przeniesienie części działów firmy do innego kraju. - Polska jest jednym z globalnych liderów, jeśli chodzi o przyciąganie SSC. To źródło sukcesu naszych miast regionalnych - dodaje Dean.

Zmiany na rynku związane są także z nowym pokoleniem - generacją Z. - Młode pokolenie potrzebuje czegoś więcej, niż tylko miejsca pracy. Dlatego tak ważne są miejsca do rozrywki, zabawy, spędzenia wolnego czasu - dodaje Dean.

Jak zauważa, imponującym przykładem jest jeden z projektów biurowych w San Franciso. To dziesięciokondygnacyjny biurowiec, w którym jest pięciu dużych najemców. - W budynku jest jedna recepcja. I to wszystko. Pracownicy wszystkich firm siedzą razem, rozmawiają, dyskutują. To jedna z oznak naszych czasów - czerpiemy pomysły i doświadczenia dosłownie z całego naszego otoczenia - komentuje prezes w Compass Officess.

Jakkolwiek powyższy przykład to dla Polski daleka przyszłość, już dziś w nowych biurowcach widoczne są duże zmiany. - Zmniejsza się liczba pięter przeznaczanych na powierzchnie biurowe. Dziś ważne jest to, by w budynku były restauracje, bary, lokale usługowe czy sklepy modowe. Na piętrze z kolei konieczne są ogólnodostępne powierzchnie konferencyjne, wspólna recepcja czy np. siłownia. Dlatego dodatkowe usługi stają się coraz to bardziej kluczowe przy wyborze biura - dodaje Hadley Dean.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.