REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro nowej generacji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 wrz 2015 17:45
Biuro nowej generacji
Hadley Dean, CEO w Compass Offices na rejon EMEA
Biuro nowej generacji
Biuro nowej generacji
Biuro nowej generacji

Czasy, w których biurowce wypełnione były w 90 proc. biurami mijają. Dziś liczy się coś więcej - elastyczność powierzchni, jakość wykonania, ale także i dostęp do specyficznych usług wewnątrz budynku.

REKLAMA

We wrześniu br. swoje pierwsze biuro na terenie Polski otworzyła firma Compass Officess. To azjatycki gigant w segmencie wynajmu biur wirtualnych i serwisowych. 10 piętro w biurowcu Rondo 1 jest jednocześnie pierwszym miejsce w Europie, w którym pojawił się Compass. Jak tłumaczy prezes firmy na rejon EMEA, Hadley Dean, nieprzypadkowo.

- Polska znajduje się na początku wielkiej przemiany charakteru pracy. To powód, dla którego Compass chce zagwarantować firmom już dziś warunki pracy dopasowane do współczesnego pracownika - tłumaczy Dean.

Jak zaznacza, Polska będzie podążać za USA jeśli chodzi o standardy biura. - W USA aż 54 mln ludzi pracuje na samozatrudnieniu. Ludzie pragną większej swobody w swojej pracy - tłumaczy Hadley Dean. To jeden z trzech najważniejszych czynników, jakie determinują popyt na powierzchnie biurowe. Mobilność pracowników uniemożliwia standardowy dla końca XX wieku układ biura, w którym każdy pracownik ma swoje miejsce. 

Drugi z czynników to następstwo kryzysu z pierwszej dekady XXI wieku. Firmy dążą do jak najwyższej elastyczności, przenosząc części biznesu niezwiązane bezpośrednio z główną działalnością na inne firmy. To tzw. outsourcing. - W dzisiejszym biurze nie są już potrzebne potężne serwerownie, bo te znajdują się w centrach danych. Księgowość, rachunkowość, a często także dział HR prowadzony jest z zewnątrz. Dlatego zapotrzebowanie na powierzchnie nie jest już tak duże, jak kiedyś - dodaje Hadley Dean.

Ostatni z kluczowych czynników to jednocześnie niebywała szansa dla Polski. Chodzi o tzw. offshoring, czyli przeniesienie części działów firmy do innego kraju. - Polska jest jednym z globalnych liderów, jeśli chodzi o przyciąganie SSC. To źródło sukcesu naszych miast regionalnych - dodaje Dean.

Zmiany na rynku związane są także z nowym pokoleniem - generacją Z. - Młode pokolenie potrzebuje czegoś więcej, niż tylko miejsca pracy. Dlatego tak ważne są miejsca do rozrywki, zabawy, spędzenia wolnego czasu - dodaje Dean.

Jak zauważa, imponującym przykładem jest jeden z projektów biurowych w San Franciso. To dziesięciokondygnacyjny biurowiec, w którym jest pięciu dużych najemców. - W budynku jest jedna recepcja. I to wszystko. Pracownicy wszystkich firm siedzą razem, rozmawiają, dyskutują. To jedna z oznak naszych czasów - czerpiemy pomysły i doświadczenia dosłownie z całego naszego otoczenia - komentuje prezes w Compass Officess.

Jakkolwiek powyższy przykład to dla Polski daleka przyszłość, już dziś w nowych biurowcach widoczne są duże zmiany. - Zmniejsza się liczba pięter przeznaczanych na powierzchnie biurowe. Dziś ważne jest to, by w budynku były restauracje, bary, lokale usługowe czy sklepy modowe. Na piętrze z kolei konieczne są ogólnodostępne powierzchnie konferencyjne, wspólna recepcja czy np. siłownia. Dlatego dodatkowe usługi stają się coraz to bardziej kluczowe przy wyborze biura - dodaje Hadley Dean.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY