REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro XXI wieku: 5 światowych trendów w Polsce

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 sty 2016 11:06
Biuro XXI wieku: 5 światowych trendów w Polsce
fot. Fotolia

Elastyczność, nowoczesne technologie czy wnętrza urządzone w komfortowy i kreatywny sposób - te trendy już dotarły do polskich biur. W tym roku, czyli zaledwie pięć lat później, magazyn Fast Company sklasyfikował WeWork na 15 miejscu rankingu "Najbardziej innowacyjnych firm na świecie”.

REKLAMA

Trend 1 – elastyczność, czyli możliwość wynajmowania biura na krótki okres czasu, nawet na jeden dzień. Trend 2 – nowoczesne technologie dostępne na zawołanie: sprzęt najwyższej klasy, możliwość transmisji danych, chmura, obsługa IT. Trend 3 – kreatywna społeczność, która jest nagradzana bonusami i rabatami za wspieranie się w biznesie, co oznacza że tradycyjny networking, który koncentrował się wokół wymiany wizytówek podczas warsztatów, przybiera ekonomiczną formułę. Trend 4 – wnętrza urządzone w komfortowy i kreatywny sposób: wygodne fotele, kanapy, automaty do gier zręcznościowych lub kręgle. Trend 5 – piątkowy reset z darmowym barkiem uruchamianym po godzinie 14:00, czyli budowanie przekonania, że „aby wypocząć, wcale nie trzeba iść do domu”. Dziwne? Niekoniecznie. Fenomen amerykańskiej firmy WeWork pokazuje, że to strzał w dziesiątkę. W Polsce na tym poziomie działa Compass Offices.

Wszystko zaczęło się w 2010 roku w Nowym Jorku. Wtedy bowiem powstała firma WeWork, która dostarcza wspólną, dobrze wyposażoną przestrzeń do pracy przedsiębiorcom prowadzącym niewielkie firmy, freelancerom oraz właścicielom start-upów.

Bocce zamiast kawy przy biurku

W uzasadnieniu werdyktu czytamy: “Powiedzieć, że WeWork to tylko kolejna przestrzeń co-workingowa, to jak powiedzieć, że Starbucks to tylko kolejna kawiarnia.” Ci, którzy widzieli przestrzeń któregokolwiek z oddziałów firmy wiedzą, że bardziej przypomina designerskie lobby hotelowe, niż nudny open-space. Ale choć estetyka wnętrza jest dla założycieli WeWork niezwykle ważna, podobnie jak wyposażenie go w nowoczesny sprzęt biurowy i najnowsze zdobycze technologii, kluczem do sukcesu okazała się umiejętność zidentyfikowania jeszcze jednej potrzeby osób, które zazwyczaj pracują samodzielnie – bycia częścią większej, kreatywnej społeczności. CEO firmy - Adam Neumann - podkreśla, że jego najemcy nie są już skazani na swoje małe biznesy. Stanowią teraz część większej grupy, której członkowie realizują własne, partykularne cele. WeWork koncertuje się na budowaniu fizycznej społeczności, korzystając z wielu różnych narzędzi. W biurach znajdują się przestrzenie do wspólnego podejmowania aktywności sportowej (można zagrać w bocce czy kręgle) oraz automaty do gier zręcznościowych. W czasie godzin pracy organizowane są różnego typy warsztaty edukacyjne, mające wzbogacać wiedzę i umiejętności poszczególnych członków społeczności oraz szereg imprez towarzyskich, których celem jest nawiązanie kontaktów biznesowych z osobami, które pracują na tej samej przestrzeni biurowej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY