REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowa wizytówka Gdańska oficjalnie otwarta. To projekt APA Wojciechowski

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 paź 2017 11:05
Biurowa wizytówka Gdańska oficjalnie otwarta. To projekt APA Wojciechowski
Argon fot. mat. prasowe
Biurowa wizytówka Gdańska oficjalnie otwarta. To projekt APA Wojciechowski
Biurowa wizytówka Gdańska oficjalnie otwarta. To projekt APA Wojciechowski
Biurowa wizytówka Gdańska oficjalnie otwarta. To projekt APA Wojciechowski

Za nami oficjalne otwarcie budynku Argon, III etapu gdańskiej Alchemii spod kreski APA Wojciechowski. A przed nami Neon, który będzie kolejnym i ostatnim już pierwiastkiem kompleksu wieńczącym „alchemiczne” dzieło.

REKLAMA

Inwestycje biurowe są nieodłącznym elementem współczesnej tkanki miejskiej, czego dosłownie doświadczyć mogli goście przybyli do Gdańska na Grand Opening of Argon. Torus, deweloper kompleksu postanowił bowiem „wpuścić” do budynku sporo elementów charakterystycznych dla miejskiego krajobrazu. Strefa staromiejska, nawiązanie do charakterystycznych elementów Gdańska (z okazji wydarzenia w budynku powstał nawet mural), w końcu przestrzeń parkowa, wielkomiejska, industrialna i restauracyjna – wypełniły przestrzeń 7 piętra Argonu.

Argon jest najbardziej prestiżowo ulokowanym budynkiem Alchemii, przy skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej (głównej arterii Trójmiasta) z ul. Kołobrzeską. Ma on 14 kondygnacji naziemnych i kształt litery H, a jego łączna powierzchnia do wynajęcia to blisko 38 tys. mkw., z czego na biura przypada ok. 36 tys. mkw.. Według najnowszych danych firmy doradczej Jones Lang LaSalle aktualna podaż nowoczesnej powierzchni biurowej w Trójmieście wynosi 681,5 tys. mkw., z czego Argon dostarczył aż 5 proc. Warto dodać, że na Gdańsk przypada tutaj ponad 501 tys. mkw. (czyli ok. 74 proc.). Wyjątkowa pod względem oferty na trójmiejskim rynku jest powierzchnia typowej kondygnacji biurowej Argonu wynosząca aż 3 tys. mkw. oraz wysokość pomieszczeń biurowych wynosząca 3 m.

Parter budynku przeznaczony jest na działalność usługowo-handlową. Na łącznej powierzchni blisko 1700 mkw. funkcjonować będzie docelowo 11 różnych podmiotów, w tym aż 9 gastronomicznych. Będą to zarówno popularne marki (m.in. Starbucks, Subway, Gorąco Polecam Nowakowski), jak i autorskie koncepty (m.in. Sugoi Sushi, Alchemia Wina, ENJOY food&life). Ofertę uzupełnią punkt handlowy i placówka banku.

Oficjalnemu otwarciu budynku towarzyszyło uruchomienie iluminacji. Na Argonie zamontowane zostały listwy ledowe, które umożliwiają efektowne oświetlenie go w formie różnego rodzaju animacji lub napisów, podkreślając po zmroku wyjątkowość tego obiektu. Szczególnie wyeksponowany jest narożnik budynku – charakterystyczna „latarnia”. Pomiędzy III i planowanym, IV etapem Alchemii powstanie pieszy pasaż usługowo-handlowy, w którym znajdą się też elementy małej architektury.

Warto podkreślić, że oddanie budynku Argon do użytku nastąpiło z dwumiesięcznym przyspieszeniem względem pierwotnym założeń.

Neon, ostatni pierwiastek Alchemii



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY