REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowce butikowe coraz bardziej popularne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 paź 2015 16:17
Biurowce butikowe coraz bardziej popularne
Le Palais, inwestycja IVG

Prestiżowa lokalizacja, niebanalna architektura i klimat miejsca - to wszystko mają butikowe biurowce, które stają się coraz popularniejsze wśród najemców.

REKLAMA

Rynek powierzchni biurowych w Warszawie dojrzewa. Potężne kompleksy i drapacze chmur na stałe wpisały się w krajobraz miasta, ale pokazały też niszę. Nie każdy najemca chce być jednym spośród tysiąca. Są tacy, którzy wybierają butikowe biurowce.

Nie konkurują one z nowoczesnymi obiektami biurowymi ani pod względem metrażu, ani stawek najmu. Średnia powierzchnia zrewitalizowanych budynków waha się od 4 do 10 tys. mkw., co w porównaniu do kilkudziesięciotysięcznych drapaczy chmur stanowi niewielki procent w skali rynku. Z kolei stawki czynszu są w większości przypadków o około 10-15 proc. wyższe od tych obowiązujących w nowoczesnych biurowcach. Mimo to chętnych nie brakuje.

- Niektórzy najemcy są w stanie delikatnie zwiększyć budżet na wynajem biura w zamian za niepowtarzalny klimat i prestiż siedziby – komentuje Michał Lis, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych JLL. - Wzrost liczby tego typu klientów jest zauważalny, choć nie jest to jeszcze bardzo dużo zmiana - dodaje.

Przyczyn popularności historycznych obiektów jako atrakcyjnych lokalizacji biurowych jest kilka. - Przede wszystkim w centrum miasta brakuje pustych działek, na których można budować, natomiast zabytkowe kamienice cechuje zwykle bardzo dobra lokalizacja oraz wiążący się z położeniem i historią danego miejsca prestiż, bardzo ważny dla niektórych firm – wyjaśnia Michał Lis.

Kancelarie prawne, konsulaty, firmy finansowe czy agencje kreatywne szukają mniejszych modułów zlokalizowanych w sercu miasta, w reprezentacyjnych budynkach. Historyczne obiekty w największym stopniu zaspokajają te potrzeby.

Maciej Zajdel, członek zarządu Kulczyk Silverstein Properties wskazuje na duży atut tych lokalizacji - niewielki wskaźnik rotacji najemców. – Budynki historyczne dają najemcom coś więcej, niż tylko funkcjonalną powierzchnię: dopasowany do indywidualnych potrzeb, wysoki poziom wykończenia, profesjonalne usługi zarządzania, wyjątkowy adres, klimat wnętrz i wiele innych czynników, które trudno wycenić – mówi Maciej Zajdel. – Po pięciu czy dziesięciu latach, kiedy najemcy poznają już atuty budynku, rzadko decydują się na zmianę siedziby - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.