REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowce butikowe coraz bardziej popularne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 paź 2015 16:17
Biurowce butikowe coraz bardziej popularne
Le Palais, inwestycja IVG

Prestiżowa lokalizacja, niebanalna architektura i klimat miejsca - to wszystko mają butikowe biurowce, które stają się coraz popularniejsze wśród najemców.

REKLAMA

Rynek powierzchni biurowych w Warszawie dojrzewa. Potężne kompleksy i drapacze chmur na stałe wpisały się w krajobraz miasta, ale pokazały też niszę. Nie każdy najemca chce być jednym spośród tysiąca. Są tacy, którzy wybierają butikowe biurowce.

Nie konkurują one z nowoczesnymi obiektami biurowymi ani pod względem metrażu, ani stawek najmu. Średnia powierzchnia zrewitalizowanych budynków waha się od 4 do 10 tys. mkw., co w porównaniu do kilkudziesięciotysięcznych drapaczy chmur stanowi niewielki procent w skali rynku. Z kolei stawki czynszu są w większości przypadków o około 10-15 proc. wyższe od tych obowiązujących w nowoczesnych biurowcach. Mimo to chętnych nie brakuje.

- Niektórzy najemcy są w stanie delikatnie zwiększyć budżet na wynajem biura w zamian za niepowtarzalny klimat i prestiż siedziby – komentuje Michał Lis, dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych JLL. - Wzrost liczby tego typu klientów jest zauważalny, choć nie jest to jeszcze bardzo dużo zmiana - dodaje.

Przyczyn popularności historycznych obiektów jako atrakcyjnych lokalizacji biurowych jest kilka. - Przede wszystkim w centrum miasta brakuje pustych działek, na których można budować, natomiast zabytkowe kamienice cechuje zwykle bardzo dobra lokalizacja oraz wiążący się z położeniem i historią danego miejsca prestiż, bardzo ważny dla niektórych firm – wyjaśnia Michał Lis.

Kancelarie prawne, konsulaty, firmy finansowe czy agencje kreatywne szukają mniejszych modułów zlokalizowanych w sercu miasta, w reprezentacyjnych budynkach. Historyczne obiekty w największym stopniu zaspokajają te potrzeby.

Maciej Zajdel, członek zarządu Kulczyk Silverstein Properties wskazuje na duży atut tych lokalizacji - niewielki wskaźnik rotacji najemców. – Budynki historyczne dają najemcom coś więcej, niż tylko funkcjonalną powierzchnię: dopasowany do indywidualnych potrzeb, wysoki poziom wykończenia, profesjonalne usługi zarządzania, wyjątkowy adres, klimat wnętrz i wiele innych czynników, które trudno wycenić – mówi Maciej Zajdel. – Po pięciu czy dziesięciu latach, kiedy najemcy poznają już atuty budynku, rzadko decydują się na zmianę siedziby - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY