REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Blask i dekadencja lat 20.

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 mar 2014 14:38
Blask i dekadencja lat 20.
Wnętrza odrestaurowanego hotelu Bristol w Warszawie
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.
Blask i dekadencja lat 20.

Istnieje od ponad wieku, ale wciąż - zwłaszcza po przeprowadzonej renowacji, w wyniku której udało się połączyć ducha art deco i art nouveau oraz podkreślić romantyczną historię hotelu - wyznacza najwyższe standardy na hotelarskim rynku w Polsce i na świecie.

REKLAMA

Wyjątkowe usytuowanie – zaledwie kilka kroków od Starego Miasta, na trasie Traktu Królewskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie Pałacu Prezydenckiego. Do tego doskonała kuchnia, najwyższej jakości obsługa, silne korzenie kulturowe, a przede wszystkim 113-letnia historia, którą nie może się poszczycić żaden inny hotel w Warszawie – hotel Bristol to szczególny obiekt na mapie stolicy.

Inspirujące ograniczenia
Renowacja hotelu Bristol trwała od marca do grudnia 2012 roku, a wszystkie projekty – ze względu na zabytkowy charakter nieruchomości - musiały być akceptowane przez konserwatora. - Stwarzało to wiele ograniczeń, ale było niezwykle inspirujące dla biura projektowego - podkreśla Andrew Henning, dyrektor generalny hotelu Bristol.

Na projektantkę wybrano Anitę Rosato - uznaną architekt wnętrz z Londynu, która specjalizuje się w pracach dla pięciogwiazdkowych hoteli. Rosato przeprowadziła kilka prestiżowych renowacji na całym świecie i współpracowała już z siecią Starwood, do której należy hotel Bristol.

Głównym założeniem projektowym było zachowanie tradycji i artystycznego klimatu, ale także sprawienie, by obiekt był wciąż fascynującym miejscem, oddającym atmosferę czasu warszawskiej „belle epoque”, jednocześnie oferującym najnowocześniejsze udogodnienia.

Remontować i gościć
Najwięcej trudności sprawiło obsłudze hotelu utrzymanie najwyższych standardów podczas remontu - cały ten okres obiekt był otwarty dla gości.
Renowacja pokoi odbywała się piętro po piętrze. Dużym wyzwaniem był remont części publicznych. - Mamy to szczęście, że w hotelu jest wystarczająco dużo przestrzeni, restauracji i barów, którym tymczasowo można było nadawać nową tożsamość – mówi Andrew Henning.

Jak dodaje, w wyniku prac udało się wspaniale połączyć ducha art deco i art nouveau oraz podkreślić romantyczną historię hotelu. - Najbardziej cenię to, że wszystkie przestrzenie istnieją jako spójna całość i subtelnie ze sobą korespondują - podkreśla dyrektor Bristolu. - Za przykład niech posłużą piękne dywany zdobiące korytarze prowadzące do pokoi. Naniesiony na nie wzór to niemal dokładne odwzorowanie malunku z sufitu hotelowego lobby – opowiada.

Wnętrza hotelu zostały zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół, dzięki czemu odczuwalna jest harmonia pomiędzy tym, co historyczne, a tym, co nowe. - Jednak hotel Bristol na tle konkurencji najbardziej wyróżnia oryginalna architektura z początku ubiegłego wieku – wystarczy wspomnieć o olśniewającej Glorietcie wieńczącej kopułę budynku, czy niezniszczonej przez wojnę fasadzie – podkreśla Andrew Henning.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.