REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Centra handlowe muszą integrować się z otoczeniem

  • Autor: propertydesign.pl
  • 17 kwi 2014 11:41
Centra handlowe muszą integrować się z otoczeniem
Paweł Paradowski, fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

W ostatnim czasie powstało wiele galerii handlowych zarówno nietrafionych, jak i rozbijających organizmy miejskie - uważa architekt Paweł Paradowski z pracowni Open architekci.

REKLAMA

– Mam wrażenie, że czas łatwych zysków, a co za tym idzie prostych rozwiązań dla budynków centrów handlowych, powoli dobiega końca. Nowe nieruchomości komercyjne będą musiały się ścigać o klienta nie tylko za pomocą większych fontann, ale przez zmianę formuły – mówi Paweł Paradowski. Istotna zmiana, jaka czeka centra handlowe, to ich pełniejsza integracja z otoczeniem.

Dobrym przykładem dla architekta, jak powinno projektować się współcześnie centra handlowe, są Domy Towarowe Centrum w Warszawie. Poza wiodącym handlem pełnią wiele innych funkcji. – Od dziecka przecinałem ich wnętrza, chodząc na skróty pomiędzy kameralnym pasażem Wiecha a przystankiem autobusowym przy nieprzyjaznej ul. Marszałkowskiej. Wielokrotnie chroniłem się przed deszczem pod jego cudownymi podcieniami, które przyciągały ulicznych grajków. Wielką radość sprawiało mi przyglądanie się paniom plastyczkom dekorującym zmieniające się witryny – wspomina.

Dla architekta otoczenie DTC zawsze było pełne życia. Warszawskie Domy Towarowe są budynkiem, który żyje i "nie odcina się" od miasta. Tak powinno się obecnie projektować galerie handlowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.