REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Centrum handlowe jako ośrodek kulturalny?

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 wrz 2015 12:19
Centrum handlowe jako ośrodek kulturalny?
Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Asset Management, Knight Frank

Kilkanaście lat temu to sklepy spożywcze przyciągały klientów do centrów handlowych, dziś już nie gwarantują sukcesu. Co zajmie ich miejsce? O roli rozrywki w galeriach handlowych dyskutowali uczestnicy Property Forum 2015 podczas sesji Centra handlowe: Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?

REKLAMA

- To naturalny proces. 20 lat temu centra handlowe były rozrywką samą w sobie – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor działu Asset Management Knight Frank. – Aktualnie centra handlowe muszą bardzo wnikliwie badać klienta i jego potrzeby. Z jednej strony mamy do czynienia z zawężeniem zasięgu oddziaływania, z drugiej strony centra oferujące specyficzną ofertę, przyciągają klientów z najdalszych zakątków miast.

Nie tylko zarządcy, ale również najemcy muszą zadbać o zmianę postrzegania ich roli w centrach handlowych przez klientów.

- Łączymy rozrywkę z edukacją, by w ten sposób przyciągnąć klientów – mówi Piotr Niemiec, właściciel Grupy Gastromall. – Organizujemy eventy kulinarne na przestrzeni wspólnej, przygotowujemy pokazy kulinarne, itp. Rozrywka przez edukację w naszym przypadku doskonale się sprawdza.

Według Agnieszki Mielcarz, dodatkowym aspektem, który należy brać pod uwagę przy projektowaniu oferty rozrywkowej w obiektach handlowych, są potrzeby społeczne klientów.

- Poszukujemy kontaktu z ludźmi, centra handlowe stają się punktem realizacji potrzeb społecznościowych – mówi dyrektor działu Asset Management Knight Frank.

Zdaniem Marka Tryzybowicza, założyciela, partnera Bose International Planning And Architecture na rynku centrów handlowych pojawia się tendencja do sięgnięcia dalej, niż tradycyjna oferta obiektu.

– Centra handlowe powinny stać się miejscami spotkań – mówi Marek Tryzybowicz. - Być może warto byłoby również sięgnąć do oferty publicznej: teatrów, przedsięwzięć niekomercyjnych i szukać z nimi synergii. Dzięki temu zmieni się charakter i postrzeganie centrum nie tylko jako centrum modowego, ale i ośrodka kulturalnego.

Cała relacja z sesji Centra handlowe: Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów? w najbliższych dniach na www.Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.