REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 kwi 2015 15:50
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Firma Apsys Polska zaprezentowała interaktywną wizualizację obiektu handlowego w wirtualnej rzeczywistości (VR), fot. Posnania
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji
Centrum Posnania oglądana na interaktywnej wizualizacji

Firma Apsys Polska S.A. po raz pierwszy na świecie zaprezentowała dziś interaktywną wizualizację obiektu handlowego w wirtualnej rzeczywistości (VR). Najnowsza technologia umożliwia szczegółowe odwzorowanie Centrum Posnanii z zewnątrz i wewnątrz oraz poznanie funkcjonalności obiektu budowanego właśnie w stolicy Wielkopolski.

REKLAMA

Na zlecenie Apsys Polska S.A. aplikację stworzyła firma Immersion.

Wirtualną wizytę w Centrum Posnania umożliwiają specjalnie przygotowana aplikacja oraz gogle
Oculus Rift. Dzięki nim odwiedzający mogą spacerować jej alejami, obejrzeć witryny sklepowe, a nawet wejść do środka przykładowych lokali. Pole widzenia jest w pełni sferyczne, pozwalając użytkownikowi na swobodne rozglądanie się we wszystkich kierunkach,  co tworzy efekt pełnego realizmu. Posnanię można zobaczyć w różnych porach dnia i nocy, co dodatkowo podkreśla autentyczność obiektu znajdującego się obecnie w budowie.

Dzięki technologii VR można zobaczyć unikalną architekturę Posnanii w skali 1:1, tak z zewnątrz, jak i ze środka, a także zapoznać się z jej funkcjonalnościami i udogodnieniami. Wędrując po wnętrzach można poczuć atmosferę, która będzie towarzyszyła odwiedzającym Posnanię.

Wirtualna wizyta została przygotowana z myślą o wsparciu obecnych i przyszłych najemców w procesie podejmowania decyzji biznesowych. Po założeniu specjalnych gogli można obejrzeć lokale z różnych kątów widzenia. Dzięki temu można lepiej ocenić lokalizację sklepu i jego otoczenie z perspektywy klienta i na tle innych marek. Takie rozwiązanie ułatwia najemcom podjęcie decyzji o wyborze danego lokalu lub możliwie najlepszej aranżacji i ekspozycji marki.

- Stawiamy na innowacyjność i wygodę. Nasi eksperci z zespołu Apsys Lab rozwijają pionierskie rozwiązania, które będą wyróżnikiem Posnanii na tle innych obiektów w Polsce - mówi Maciej Wróblewski, Wiceprezes Apsys Polska. Technologia wirtualnej rzeczywistości zrewolucjonizuje rynek handlowy, dlatego chcieliśmy być pierwsi w jej wykorzystaniu. Jest dla nas doskonałym narzędziem budowania długofalowych relacji z obecnymi i przyszłymi najemcami. Wspieramy ich w ten sposób w podejmowaniu optymalnych decyzji biznesowych – dodaje Marek Błędowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Apsys Polska.

Posnania będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. Do dyspozycji klientów będzie m.in. funkcja geolokalizacji i mapy cyfrowe, które zapewnią łatwość poruszania się po obiekcie oraz wyszukania konkretnych marek czy miejsca parkingowego. Istotnym novum będzie wdrożenie technologii beacon, dzięki której klienci otrzymają spersonalizowane komunikaty o nowościach i specjalnych ofertach promocyjnych.

Aplikacja VR na Oculus Rift została wykonana przez współpracującą m.in. z Facebookiem firmę Immersion, która jest europejskim pionierem w tworzeniu oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Ta nowoczesna technologia jest oparta na silniku Unreal Engine 4, wykorzystywanym w grach komputerowych i zapewnia najwyższą jakość obrazu generowaną w czasie rzeczywistym. Umożliwiająca eksplorowanie wirtualnej rzeczywistości technologia Oculus Rift została kupiona w 2014 r. przez portal Facebook za kwotę 2 miliardów dolarów.

Technologia wirtualnej rzeczywistości jest znakomitym wsparciem realnego biznesu. Dzięki szczegółowemu odwzorowaniu detali i animacji w wysokiej rozdzielczości można przenieść potencjalnych najemców do nieistniejącego jeszcze obiektu, co może zadecydować o najmie powierzchni handlowej – mówi Piotr Baczyński, CEO firmy Immersion.

Centrum Posnania jest obecnie największą inwestycją handlową realizowaną w Polsce i Europie Środkowej o wartości 300 milionów euro. Obiekt powstaje w Poznaniu i zostanie oddany do użytku jesienią 2016 r. Głównym inwestorem jest Grupa Apsys, a generalnymi wykonawcami są firmy Eiffage
i Colas.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY