REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Centrum Posnania z kamieniem węgielnym

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 lip 2014 09:53
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania, wmurowanie kamienia węgielnego pod inwestycję
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym
Centrum Posnania z kamieniem węgielnym

Apsys Polska, jeden z największych operatorów w branży centrów handlowych w Polsce, rozpoczyna w Poznaniu nową inwestycję - Centrum Posnania. Projekt jest realizowany w ramach rządowego programu „Inwestycje Polskie”. Jest on częścią wdrażanego przez miasto Poznań planu rewitalizacji dzielnicy Rataje.

REKLAMA

9 lipca br. odbyła się uroczystość inaugurująca jedno z największych przedsięwzięć deweloperskich w Polsce i Europie Centralnej. Firma APSYS rozpoczęła w Poznaniu realizację nowego Centrum o powierzchni handlowej 100 tys. mkw. Koszt inwestycji sięga 300 mln euro. Finansowanie zapewnia konsorcjum banków, w skład którego wchodzą Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp oraz ING.

Wydarzeniu towarzyszyła ceremonia wmurowania kamienia węgielnego, w której uczestniczyli przedstawiciele władz miasta  oraz wielu najemców. Nowe Centrum, znane dotąd pod nazwą Łacina, docelowo przyjęło nazwę Posnania. Łącznie, przy realizacji inwestycji oraz po otwarciu obiektu, zatrudnienie znajdzie ok. 6 tys. osób. O atrakcyjności koncepcji świadczy zainteresowanie najemców, którzy wynajęli lub zarezerwowali już 80 proc. handlowej powierzchni Centrum. Przyszli użytkownicy kompleksu docenili lokalizację, szeroki wachlarz usług dodatkowych, bezprecedensowe wykorzystanie nowych technologii w komunikacji z klientem oraz wysokie walory architektoniczne obiektu.

Centrum Posnania zostało zaprojektowane przez RTKL, światowej klasy architektów znanych z realizacji takich projektów jak Metropolis w Moskwie czy Westfield w San Francisco. Posnania wyróżniać się będzie m.in. przeszkloną fasadą, przestronnymi wnętrzami (Forum, Rotunda, Boulevard) oraz dotąd niespotykanymi w Polsce witrynami sklepowymi o podwójnej wysokości sięgającej 8 metrów. Na zewnątrz kompleksu znajdą się tarasy, ogród zimowy, fontanny i pasaże. Tworzy to szczególnie korzystny klimat dla nowatorskich konceptów gastronomicznych. Posnania będzie obiektem wybudowanym i zarządzanym ekologicznie – przy użyciu energooszczędnych materiałów, systemów  zarządzania odpadami oraz redukcji emisji zanieczyszczeń, co pozwoli spełnić normy certyfikatu BREEAM z oceną „bardzo dobry”. Planowana zieleń dookoła i liczne ścieżki oraz udogodnienia dla rowerzystów tworzą z Posnanii miejsce przyjazne i integrujące.

Klienci centrum handlowego otrzymają do dyspozycji darmową sieć WiFi dostępną w całym centrum z możliwością geolokalizacji danego sklepu lub samochodu na parkingu, cyfrowe mapy, możliwość płatności mobilnych, dedykowaną aplikację oraz specjalny portal umożliwiający bliską współpracę centrum z najemcami w celu zapewnienia zindywidualizowanej obsługi i oferty „na miarę”. Posnania to także pakiet usług dodanych – osobisty doradca, dostawa do domu, powierzenie parkowania dedykowanej obsłudze, miejsce zabaw i opieki nad dziećmi, a także usługi concierge czy wygodny „lounge” dla lojalnych „Friends of Posnania” z dostępem m.in. do nieodpłatnej prasy i iPadów.  

W pracach związanych z budową obiektu zaangażowanych będzie ok. 3 tys. osób, tyle samo – pośrednio i bezpośrednio – znajdzie pracę  po jego otwarciu. Posnania znacząco wpłynie  na wzrost atrakcyjności osiedla Rataje, które zyska lepszy dostęp do oferty zakupowej oraz rozrywkowo-rekreacyjnej, nowe restauracje i kawiarnie oraz szerokie spektrum usług  skupionych w jednym nowoczesnym obiekcie. 

Otwarcie Posnanii jest zaplanowane na drugą połowę 2016 r.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY