REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Chcesz przyciągnąć najemców? Zaprojektuj klub fitness

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 cze 2015 10:49
Chcesz przyciągnąć najemców? Zaprojektuj klub fitness
fot. Fotolia

Operatorzy sportowi coraz chętniej stawiają na powierzchnię w biurowcach. Z drugiej strony, klub fitness czy siłownia, mogą stać się dobrym chwytem marketingowym dla właścicieli tych budynków.

REKLAMA

Rosnąca oferta nowoczesnych biur w Polsce,  zaostrza konkurencję między deweloperami. Jest to widoczne zwłaszcza na rynku warszawskim, gdzie współczynnik powierzchni niewynajętej wynosi, według danych firmy doradczej JLL, ok. 13 proc. Oznacza to, że w stolicy prawie 600 tys. mkw. biur świeci dziś pustkami. Jak zapewniają analitycy JLL, po lekkiej obniżce w I kw. 2015 r., wskaźnik pustostanów będzie znów rosnąć wraz z pojawianiem się na rynku nowych projektów w tym i przyszłym roku. W takiej sytuacji, obok atrakcyjnych stawek czynszowych, czy dobrej lokalizacji, warto najemców zachęcić dodatkowymi usługami, np. świetnie wyposażonym klubem treningowym. – Każdy amator zdrowego trybu życia chętnie po całym dniu pracy zejdzie np. piętro niżej, by zacząć trening. A coraz częściej międzynarodowe koncerny, przenosząc swoją działalność do Polski, zwracają uwagę na to, jakie środowisko pracy zaoferuje dany biurowiec pracownikom – zauważa Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP. S.A.,  dyrektor generalny Technogym Polska.

Ekspansja sieci fitness

Siłownia czy klub fitness stają się zatem wartością dodaną nie tylko dla najemcy, lecz także dla samego właściciela biurowca i funduszy inwestycyjnych, aktywnie poszukujących na rynku polskim projektów typu „prime” czyli w doskonałych lokalizacjach i zabezpieczonych długoterminowymi umowami przez wiarygodnych najemców.

Dane pokazujące rozwój sportowego ducha wśród Polaków są bardzo optymistyczne. Na przykład, tegoroczna, trzecia edycja Orlen Warsaw Marathon zgromadziła 40 tysięcy zawodników, podczas gdy w 2014 r. na starcie pojawiło się ok. 30 tysięcy biegaczy.  Z kolei raport „The European Health & Fitness Market 2015” przygotowany przez firmę doradczą Deloitte z organizacją EuropeActive, wylicza, że w naszym kraju na koniec 2014 r. działało 2,5 tys. klubów fitness, z których korzystało 2,73 mln Polaków. Dla porównania, rok wcześniej, w 2,4 tys. klubów ćwiczyło 2,48 mln osób.

Nic więc dziwnego, że w takiej sytuacji kluby fitness, dotychczas działające głównie na osiedlach mieszkaniowych czy w galeriach handlowych, szukają alternatywnych możliwości rozwoju. Na ich celowniku znalazły się więc m.in. nowoczesne biurowce, które, jeśli są wynajęte w 100 proc., i do tego znajdują się w centrum miasta, zapewniają stały, odpowiedni catchment czyli liczbę klientów. Sieciowe marki, jak CityFit, McFit, Fitness24Seven czy Fit for Free, potrzebują z reguły 1.2 – 2 tys. mkw., stawiając na Warszawę oraz inne duże miasta regionalne.

Z siłownią i bieżnią

Rekord pod względem wielkości wynajętej powierzchni pobił CityFit, który umiejscowił swój klub na dwóch poziomach, liczących w sumie ponad 2,8 tys. mkw., warszawskiego wieżowca Spektrum Tower.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY