REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ciechanów pokazał, jak porządkować reklamy w krajobrazie miejskim

  • Autor: PAP
  • 12 wrz 2016 12:04
fot. pixabay.com

Przedstawiciele samorządów ze Związku Miast Polskich dyskutowali w Ciechanowie o reklamach w krajobrazie miejskim. Ciechanów, jako pierwsze w Polsce miasto, przyjął uchwałę porządkującą reklamy i wprowadził opłatę reklamową.

REKLAMA

Jak podkreślił prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński, głównym celem uchwalonych tam regulacji jest uporządkowanie chaosu reklamowego, w taki sposób by nie zaśmiecały miasta, nie pojawiały się w przypadkowych miejscach i nie psuły krajobrazu.

"Reklamy muszą funkcjonować w przestrzeni miejskiej, tego nie da się uniknąć, ani kwestionować, ważne jest jednak to, by swoją formą nie szpeciły, nie straszyły. W kontekście zachowania estetycznego wyglądu miasta jest to niezwykle istotne" - powiedział Kosiński, który jest zarazem sekretarzem zarządu Związku Miast Polskich.

Ogólnopolska konferencja "Ustawa krajobrazowa. Reklamy w krajobrazie miejskim: pierwsze doświadczenia, propozycje rozwiązań", w której uczestniczyło ok. 200 osób, w tym architekci i urbaniści, odbyła się na ciechanowskim Zamku Książąt Mazowieckich.

Jak przypomniał prezydent Ciechanowa, to sami mieszkańcy tego miasta zwracali uwagę na potrzebę uregulowań w kwestii reklam w przestrzeni miejskiej i sposobu ich eksponowania, a swoje opinie wyrazili w ankiecie przeprowadzonej przez tamtejszy Urząd Miasta ankiecie. "Uchwała daje realne możliwości. Wprowadziliśmy zasady. Wszystko jest jasno określone: wielkości, materiały, częstotliwość występowania reklam, ilość w obiektach, wysokość opłat itd. Będziemy egzekwować przestrzeganie tych zasad. Wprowadzają one bowiem porządek i logikę" - zaznaczył Kosiński.

Prezydent Ciechanowa ocenił, iż na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o potrzebie dalszych regulacji, dotyczących porządkowania reklam na terenie miasta. "Regulacje są wdrażane. Część, jak opłata reklamowa, będzie funkcjonować od przyszłego roku. Musimy sprawdzić, jak to wszystko działa w praktyce, wtedy okaże się, czy konieczne będą inne mechanizmy, czy obecne uwarunkowania wystarczą" - dodał Kosiński.

Uchwałę o zasadach umieszczania tablic i urządzeń reklamowych, ich wielkości, standardach jakościowych i rodzajach materiałów z jakich mogą być wykonane radni Ciechanowa przyjęli w kwietniu. Pozwoliła na to, obowiązująca od września 2015 r., tzw. ustawa krajobrazowa, która m.in. definiuje pojęcie reklamy, szyldu i krajobrazu, w tym kulturowego i priorytetowego. Ustawa umożliwia samorządom uchwalanie lokalnego kodeksu reklamowego, który określa zasady lokalizacji różnego rodzaju nośników reklam i szyldów, a także wprowadza kary za nielegalne reklamy.

Przyjęte przez radnych Ciechanowa rozwiązania, zostały opracowane m.in. na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców miasta, którzy ostatecznie opowiedzieli się za koniecznością wprowadzenia szczegółowych zasad dotyczących umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. Czas na dostosowanie istniejących tablic i urządzeń reklamowych do uchwalonych regulacji to 12 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.