REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Co dalej z modernizację dworca PKP w Białymstoku?

  • Autor: PAP
  • 11 maj 2018 16:51
Co dalej z modernizację dworca PKP w Białymstoku?
fot. pixabay.com

Wszystkie cztery firmy, które zgłosiły się do przetargu na modernizację dworca PKP w Białymstoku, chcą za te prace więcej pieniędzy niż inwestor, czyli PKP SA, ma na ten cel. W piątek w Warszawie otwarto oferty przetargowe.

REKLAMA

Cztery firmy zaproponowały kwoty od 30,4 mln zł do prawie 48 mln zł brutto. PKP SA zamierza tymczasem przeznaczyć na ten cel 25,9 mln zł brutto - można przeczytać w informacji z zestawienia ofert w przetargu zamieszczonej na stronie internetowej PKP SA, które prowadzą przetarg.

Najtańszą ofertę, na kwotę 30,4 mln zł, przedstawiła firma SKB SA z Warszawy, najdroższą - na sumę niemal 48 mln zł - Torpol SA. Białostocka spółka Fadbet SA zaproponowała 42,8 mln zł, a Budimex SA - 36,2 mln zł brutto.

Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA poinformowała PAP, że na razie trwa analiza ofert i dopiero po jej zakończeniu będą podejmowane decyzje.

PKP SA informowało wcześniej PAP, że modernizacja dworca kolejowego w Białymstoku ma być dofinansowana z UE z programu Polska Wschodnia. W całej Polsce przewoźnik planuje zmodernizować około dwustu dworców w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

PKP SA chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest też nowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejsc parkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układu pomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowy monitoring.

Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działać tymczasowy, tzw. kontenerowy.

"Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jest przywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dla pasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historyczny kształt" - informował wcześniej PAP rzecznik PKP SA Michał Stilger. Dodał, że przywrócony zostanie historyczny charakter wnętrza poczekalni - posadzki, żeliwnych słupów, zdobienia ścian i sufitów.

Stilger wyjaśniał też, że PKP SA koncentruje się na przebudowie dworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowych lub trasach przewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajduje się na międzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajów nadbałtyckich.

Podobał się artykuł? Podziel się!



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.