
Mercure Kraków Stare Miasto jest najlepszym przykładem na to, że połączenie inspiracji historią i dawną sztuką z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie budownictwa i projektowania wnętrz może przynieść spektakularny rezultat. Autorem bryły jest krakowska pracownia architektoniczna ABP (Architektoniczne Biuro Projektowe), zaś projektantem wnętrz Kaczmarek Studio.
Ważnym aspektem tej inwestycji jest to, że powstała zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” i jest tym samym drugim obiektem w portfolio marek AccorHotels w Polsce posiadającym certyfikat Breeam – pierwszym był ibis Gdańsk Stare Miasto oddany do użytku 22 sierpnia br.
– Nie wyobrażamy sobie, aby w naszej najnowszej inwestycji nie zostały wykorzystane najnowocześniejsze rozwiązania proekologiczne. Szczególnie jest to ważne w mieście, w którym nie ma już miejsca na inwestycję negatywnie wpływającą na środowisko. Jesteśmy dumni z tego, że w Krakowie, odwiedzanym rocznie przez ponad 10 milionów turystów, znajduje się obiekt, który jest nie tylko piękny, ale też powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - mówi Sabina Bartyzel, dyrektor generalna Mercure Kraków Stare Miasto i dyrektor regionu Polski Południowej dla marek Midscale Grupy Hotelowej Orbis.
Nowe technologie i niepowtarzalny design
Nowoczesne rowiązania budowlane, które zastosowano w tworzeniu tego obiektu, zasługują na uwagę, ale niebagatelną rolę odegrały również technologie cyfrowe zastosowane w kreowaniu wnętrz.
W hotelach marki Mercure znajdują się tzw.”ściany marki” czyli Brand Wall. W tym elemencie wystroju jest zawarta kwintesencja historii, która kryje się za designem hotelu. W Mercure Kraków Stare Miasto to głowy wawelskie – nie można wyobrazić sobie symbolu bardziej nawiązującego do Krakowa Jagiellonów. Ściana mierzy 4 metry wysokości, a w kasetonach, jak na wawelskim suficie, umieszczono jedenaście głów krakowskich mieszczan, zeskanowanych z oryginałów, do wykonannia których wykorzystano termoplastyczny poliester i technologię druku 3D.
Fotele w lobby są współczesną interpretacją królewskiego tronu. To najnowsze wzory włoskiej marki Mooi, angielskiego designera Toma Dixona czy skandynawskich twórców marki Norr11 i Gubi. Nad recepcją wiszą złote lampy ledowe, których design jest nawiązaniem do koron królewskich. Wszystkie te elementy składają się na wyjątkowo luksusowe wnętrze, które usatysfakcjonuje gościa z najbardziej wyrafinowanym gustem. Na uwagę zasługują również wzory na elementach stroju obsługi hotelowej – wykorzystano tu regionalny motyw ludowy, który jednocześnie stał się jednym ze znaków szczególnych miejsca i jest zastrzeżony tylko dla tego obiektu. Powtarza się on również na kubkach hotelowych, z których goście korzystają podczas śniadań oraz w swoich pokojach.
Jednak największą atrakcją przestrzeni wspólnej jest portrert Barbary Radziwiłłówny. Po podejściu do niego okazuje się być ekranem multimedialnym. Co 20 minut obraz ożywa i królowa rozpoczyna spacer po Krakowie. Na koniec tej wędrówki wraca do hotelu i zajmuje swoje miejsce w ramach obrazu. Animacja jest zrealizowana w technologii 3D. Kolejną atrakcją, związaną z tym obrazem multimedialnym, jest możliwość zrobienia sobie selfie z królową. Do wyboru jest aż osiem kompozycji dla dzieci i dorsołych, które można ustawić na obrazie–ekranie za pomocą stojącego obok tabletu.
Właściciel, Architekt, Naukowiec Zalewski Architecture Group
Architekt Autorska Pracownia Jacek Krenz
Założyciel Jednacz Architekci
Generalny projektant Perbo-Projekt
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci