REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 wrz 2017 11:44
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Rockfon Madrid Platea fot. mat. prasowe
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?
Co sprawia, że klienci chętnie odwiedzają jedne galerie handlowe, a inne świecą pustkami?

Wyobraźmy sobie funkcjonalny dom, który nie zapewnia prywatności, dużą salę koncertową bez sterowania światłem, centrum sportowe bez odpowiedniej wentylacji albo sklep, w którym jest tak głośno, że tuż po przekroczeniu jego progu zaczyna nas boleć głowa… Często nie zdajemy sobie sprawy, że zapanowanie nad dźwiękiem jest tak samo ważne, jak odpowiednie oświetlenie, ogrzewanie, klimatyzacja, a w przypadku obiektów handlowych także dobór asortymentu i jego odpowiednie wyeksponowanie.

REKLAMA

Brytyjczycy spędzają rocznie około 18 dni na zakupach. Dla Polaków galerie handlowe to często miejsca, w których spędzają wolny czas. Jest to więc już ogromny i ciągle rozwijający się rynek. Stowarzyszenie Budownictwa Zrównoważonego (Green Building Council GBC) w raporcie Zdrowie, komfort i produktywność w handlu (HEALTH, WELLBEING & PRODUCTIVITY IN RETAIL: THE IMPACT OF GREEN BUILDINGS ON PEOPLE AND PROFIT) wykazuje, że branża detaliczna potrzebuje wsparcia we wdrażaniu koncepcji mających na celu zdrowie i dobre samopoczucie klientów, jak i personelu oraz efektywność w czasie budowania galerii, a także zarządzaniu nimi.

Wystrój, temperatura i dźwięk…

W ubiegłym roku zbadano problem tego rodzaju obiektów, uwzględniając różne właściwości fizyczne wpływające na środowisko handlowe, obejmujące takie aspekty jak oświetlenie, jakość powietrza, komfort termiczny, układ wnętrz i ich konstrukcje. Szczególnym czynnikiem, któremu warto przyjrzeć się bliżej, jest również, nie zawsze doceniana i zauważana akustyka. Ponieważ liczba centrów handlowych rośnie w sposób konkurencyjny, dla inwestorów niezwykle ważny jest proporcjonalny przypływ klientów.

Cicho to znaczy przyjemnie

Projekty akustyczne centrów handlowych zyskują na znaczeniu i coraz częściej zostają uznane za integralną część ich realizacji. - Zanieczyszczenie środowiska hałasem powoduje wiele niekorzystnych objawów fizycznych i behawioralnych, takich jak: ból, poirytowanie i niepokój dotyczący wszystkich użytkowników galerii. Powoduje spadek koncentracji personelu, w konsekwencji spadek ich wydajności, a nawet utratę klientów, co prowadzi do zmniejszenia-zysków sprzedawców. Rachunek jest prosty. Należy dołożyć wszelkich starań, alby klienci łączyli pobyt w centrum handlowym z przyjemnymi odczuciami – mówi Marcin Zastawnik, akustyk, właściciel pracowni Propersound. - Kontrola hałasu, który generują instalacje w budynku i sami klienci jest w tym wypadku elementem kluczowym. Niektóre przestrzenie handlowe są po prostu bardzo źle zaprojektowane pod kątem akustyki. W przypadku placówek handlujących odzieżą sam towar stanowi dobry materiał dźwiękochłonny, dzięki czemu takie przestrzenie bywają „przyjemniejsze”. Niestety, jeżeli sprzedajemy akcesoria elektroniczne (których czasami klient chce także posłuchać!), AGD czy prowadzimy lokal w strefie food court, mamy zdecydowanie mniej szczęścia. Poza hałasem generowanym przez klientów należy także brać pod uwagę hałas generowany przez np. wentylację czy system rozgłoszeniowy, z którego odtwarzana jest muzyka – dodaje akustyk.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.