REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 sie 2015 13:42
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1
Cropp - klimat starego garażu dla Generacji Z, według projektu Studio 1:1

Salon Cropp w Poznaniu to pierwszy salon marki w nowym koncepcie. Opracowali go architekci z pracowni Studio 1:1. Wykonali projekt architektoniczny sklepu oraz kompleksową koncepcję systemu mebli, oświetlenia i wyposażenia.

REKLAMA

Nowy salon marki Cropp mieści się w Poznaniu przy ul. Półwiejskiej 2. W nowej lokalizacji klienci będą mieli do dyspozycji pięć salonów firmy LPP: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. 

- Celem projektu dla marki Cropp było stworzenie nowego, świeżego wizerunku marki zorientowanej na młodego człowieka - reprezentanta Generacji Z (urodzeni po 1995 roku), która wg szacunków w 2020 roku będzie największą grupą konsumencką w krajach rozwiniętych - mówi architekt Krzysztof Grudziński z pracowni Studio 1:1.

Inspiracją dla nowej koncepcji salonu były przestrzenie pofabryczne, miejskie. W zamyśle miały być swobodne i proste. Przestrzeń zakupowa utrzymana jest w klimacie squat'u, starego garażu, dostosowana do zainteresowań klientów, czyli nastolatków. W salonie są specjalne strefy relaksu z PlayStation oraz strefy wi-fi z tabletami.

Architekci do aranżacji salonu użyli surowych materiałów wykończeniowych, m.in. bloczków z gazobetonu, blachy trapezowej i sklejki.

- Duża powierzchnia ściany przy wejściu przykryta została stalową konstrukcją witrynową inspirowaną starymi halami fabrycznymi. Efekt naturalnego światła na tak dużej płaszczyźnie uzyskano przez zastosowanie specjalnych paneli LED. Zrezygnowaliśmy praktycznie z sufitu podwieszonego, pozostawiając całkowicie widoczne instalacje techniczne - mówi architekt.

Posadzki salonu również utrzymano w industrialnym klimacie, w kolorystyce betonowych szarości z akcentami czarno-żółtych pasów ostrzegawczych. W strefie przymierzalni ściany pokryte są białą płytką ceramiczną podobnie jak na starych peronach metra.

- Prostota konstrukcji mebli i sposobu ich wykończenia, a także duża ilość odpowiednio dobranych elementów dekoracyjnych dopełniają założony koncept. Nowy wizerunek sklepów sieciowych Cropp zastąpił nasz wcześniejszy projekt, który w niezmienionej formie przetrwał ponad 10 lat - dodaje Krzysztof Grudziński.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY