REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 wrz 2014 13:32
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
Gemini Park Tarnów
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce

Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega potrzebę zrównoważonego rozwoju oraz konieczności działania w duchu wrażliwości społecznej i wpisuje te zasady w swoją codzienną pracę - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. PR i marketingu Gemini Park Tarnów.

REKLAMA

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu przestaje być tylko modą, a w obecnych realiach rynkowych staje się wręcz koniecznością. W ten nurt zaczęły również wpisywać się także galerie handlowe, które przechodzą przez proces zmiany swojej naczelnej funkcji – przestają być miejscami tylko i wyłącznie handlu, a stają się centrum życia społecznego, spotkań towarzyskich czy spędzania wolnego czasu.

- W ich przypadku taka działalność jest wręcz powinnością: obecność centrum handlowego znacząco wpływa na środowisko które je otacza, zatem strategia jego współdziałania z lokalnym otoczeniem powinna być zaplanowana w dłuższej perspektywie czasu, a działania CSR są na to najlepszą metodą - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. PR i marketingu Gemini Park Tarnów.

Jak podkreśla Kinga Witek, w Gemini Holding idea wrażliwości społecznej obecna była dużo wcześniej, zanim powstały obydwa centra handlowe, należące do spółki. Założyciel i właściciel firmy – Rafał Sonik – od niemal 20 lat blisko współpracuje z ks. Augustyńskim, współtworząc Stowarzyszenie SIEMACHA. Stało się więc naturalne, że dla nowopowstałych obiektów handlowych, CSR będzie jedną z naczelnych funkcji.

Dawniej CSR centrów handlowych rozumiany był najczęściej jako akcje sponsorskie, wsparcie finansowe lokalnych projektów i inicjatyw, takich jak np. świąteczne zbiórki żywności czy imprezy charytatywne.

- Oczywiście te działania są w dalszym ciągu niezwykle istotne, obecnie jednak aby zyskać i utrzymać pozytywny wizerunek, galerie powinny zaspokajać nie tylko potrzeby konsumpcyjne swoich klientów, ale również potrzeby społeczne. Tu szczególna uwaga powinna skierowana być na dzieci i młodzież, która w centrach handlowych spędza coraz więcej czasu - sądzi Kinga Witek. - Dla Gemini od samego początku działalności firmy są one najważniejsze, dlatego też działalność społeczna związana z nimi musiała zostać zaplanowana w sposób odpowiedzialny i długofalowy.

Z inicjatywy właściciela i prezesa Gemini Holding, Rafała Sonika, powstał projekt Stowarzyszenia SIEMACHA, powiązany z centrami handlowymi. Pierwsza w Europie placówka przy galerii handlowej, w której młodzież i dzieci mogą aktywnie spędzać wolny czas realizując swoje pasje, utworzona została właśnie przy tarnowskim Gemini Park. Budowa obiektu o pow. 2 tys. mkw. ruszyła w kwietniu 2009 r., a w połowie października 2010 r. został on przekazany na  rzecz ośrodka prowadzonego przez Stowarzyszenie. W budynku odbywa się szereg bezpłatnych zajęć muzycznych, tanecznych, językowych i sportowych, dostępna jest także specjalistyczna pomoc pedagogiczna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.