REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 18 wrz 2014 13:32
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
Gemini Park Tarnów
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce
CSR centrów handlowych - jak to jest w praktyce

Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega potrzebę zrównoważonego rozwoju oraz konieczności działania w duchu wrażliwości społecznej i wpisuje te zasady w swoją codzienną pracę - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. PR i marketingu Gemini Park Tarnów.

REKLAMA

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu przestaje być tylko modą, a w obecnych realiach rynkowych staje się wręcz koniecznością. W ten nurt zaczęły również wpisywać się także galerie handlowe, które przechodzą przez proces zmiany swojej naczelnej funkcji – przestają być miejscami tylko i wyłącznie handlu, a stają się centrum życia społecznego, spotkań towarzyskich czy spędzania wolnego czasu.

- W ich przypadku taka działalność jest wręcz powinnością: obecność centrum handlowego znacząco wpływa na środowisko które je otacza, zatem strategia jego współdziałania z lokalnym otoczeniem powinna być zaplanowana w dłuższej perspektywie czasu, a działania CSR są na to najlepszą metodą - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. PR i marketingu Gemini Park Tarnów.

Jak podkreśla Kinga Witek, w Gemini Holding idea wrażliwości społecznej obecna była dużo wcześniej, zanim powstały obydwa centra handlowe, należące do spółki. Założyciel i właściciel firmy – Rafał Sonik – od niemal 20 lat blisko współpracuje z ks. Augustyńskim, współtworząc Stowarzyszenie SIEMACHA. Stało się więc naturalne, że dla nowopowstałych obiektów handlowych, CSR będzie jedną z naczelnych funkcji.

Dawniej CSR centrów handlowych rozumiany był najczęściej jako akcje sponsorskie, wsparcie finansowe lokalnych projektów i inicjatyw, takich jak np. świąteczne zbiórki żywności czy imprezy charytatywne.

- Oczywiście te działania są w dalszym ciągu niezwykle istotne, obecnie jednak aby zyskać i utrzymać pozytywny wizerunek, galerie powinny zaspokajać nie tylko potrzeby konsumpcyjne swoich klientów, ale również potrzeby społeczne. Tu szczególna uwaga powinna skierowana być na dzieci i młodzież, która w centrach handlowych spędza coraz więcej czasu - sądzi Kinga Witek. - Dla Gemini od samego początku działalności firmy są one najważniejsze, dlatego też działalność społeczna związana z nimi musiała zostać zaplanowana w sposób odpowiedzialny i długofalowy.

Z inicjatywy właściciela i prezesa Gemini Holding, Rafała Sonika, powstał projekt Stowarzyszenia SIEMACHA, powiązany z centrami handlowymi. Pierwsza w Europie placówka przy galerii handlowej, w której młodzież i dzieci mogą aktywnie spędzać wolny czas realizując swoje pasje, utworzona została właśnie przy tarnowskim Gemini Park. Budowa obiektu o pow. 2 tys. mkw. ruszyła w kwietniu 2009 r., a w połowie października 2010 r. został on przekazany na  rzecz ośrodka prowadzonego przez Stowarzyszenie. W budynku odbywa się szereg bezpłatnych zajęć muzycznych, tanecznych, językowych i sportowych, dostępna jest także specjalistyczna pomoc pedagogiczna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY