REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czego Polacy oczekują od swoich biur?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 sty 2016 11:42
Czego Polacy oczekują od swoich biur?
fot. Fotolia

W Polsce coraz więcej uwagi przywiązuje się do wyglądu samego wnętrza - twierdzi Hadley Dean, CEO Compass Offices EMEA.

REKLAMA

Czego Polacy oczekują dziś od swojego biura?

Myślę, że całe lata byli przyzwyczajeni do dość nudnych przestrzeni biurowych, w których nie mogli wyrażać siebie i czuć się wolni. Z drugiej strony macie wiele inkubatorów, w których rzesze bardzo młodych ludzi chcą w przerwach od pracy grać w piłkarzyki i słuchać najnowszych hitów. Nasza oferta jest dla “dojrzałych” ludzi w biznesie, którzy wciąż chcą się dobrze bawić. Chcą czuć się w biurze jak u siebie w domu, pracować i relaksować się na tej samej przestrzeni. Chcą też, aby ich zespoły mogły być częścią żywej, wspierającej się większej całości. I to właśnie oferujemy.

Czy te oczekiwania różnią się od oczekiwań ich kolegów z innych części świata?

Zdecydowanie. Tym, co uwielbiam w Polakach jest ich silne poczucie przynależności do społeczności. Ludzie dbają tu o siebie nawzajem, nie tylko o członków własnej rodziny, ale także o sąsiadów, kolegów. To bardzo ważny aspekt polskiej kultury, który przekłada się także na to, czego oczekujecie od swojego miejsca pracy. Polacy nie chcą być w nim anonimowi.

W sektorze biur pojawia się wiele nowych trendów. Czy mógłby Pan wymienić kilka kluczowych, które Pan obserwuje?

Widzimy, że firmy potrzebują coraz więcej elastycznych rozwiązań, które w biznesie stają się niezwykle ważne. Podpisywanie długoterminowych kontraktów, o ile nie jest się dużą korporacją, odchodzi do lamusa. Ale nawet w korporacjach ludzie wykorzystują biuro trochę jak hotel, siedząc codziennie w innym miejscu.

Coraz więcej uwagi przywiązuje się do wyglądu samego wnętrza - chodzi o to, by było urządzone w komfortowy i kreatywny sposób: wygodne fotele, kanapy, do tego coś, co zapewni relaks - automaty do gier zręcznościowych czy kręgle. Sposób, w jaki korzystamy z biura, zmienia się bardzo szybko. Kolejny trend to budowanie kreatywnej społeczności z ludzi, którzy wokół nas pracują. Społeczność ta nagradzana jest bonusami i rabatami za wzajemne wspieranie się w biznesie, co oznacza, że tradycyjny networking, który koncentrował się wokół wymiany wizytówek podczas warsztatów, przybiera teraz ekonomiczną postać.

Niektóre z tych trendów, jak na przykład budowanie społeczności złożonej z najemców, zaczynają być obecne na polskim rynku dzięki Compass Offices. Czy Polacy gotowi są na takie „nowości”?

Zdecydowanie. Kiedy po raz pierwszy przyjechałem do Polski piętnaście lat temu, mieliście małe pokoje do pracy i zwykłe biurka. A teraz? Proszę się rozejrzeć. To, co jeszcze uwielbiam w Polakach, to Wasza zdolność przystosowywania się do zmiany. Kiedy w Polsce nic się nie zmienia, ludzi zaczynają się denerwować. Polacy lubią zmiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY