REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Cztery powody, dla których warto postawić na LED

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 sie 2014 14:41
Cztery powody, dla których warto postawić na LED
fot. Lumiverso

Oświetlenie LED znane jest jako ekologiczne i energooszczędne. Czy to jedyne atuty tej technologii? O technologii opowiada Szymona Kowiela z firmy Lumiverso, specjalizującej się w realizacji systemów oświetlenia diodowego w obiektach handlowych.

REKLAMA

Wykorzystanie energii

- To, że lampa LED zużywa mało prądu, nie jest dla nikogo tajemnicą. Oszczędności wynikają ze sposobu, w jaki diody wykorzystują energię - mówi Szymon Kowiel z firmy Lumiverso. - Przykładowo metalohalogeny wykorzystują efektywnie niewiele ponad połowę energii, za którą trzeba zapłacić. Reszta zostaje oddana jako ciepło. Technologia LED wykazuje bardzo dużą efektywność w zamianie energii na światło. W przeciwieństwie do metalohalogenów „świeci pełną mocą” - wyjaśnia.

Co więcej, energia zmarnowana przez metalohalogeny jako ciepło, zwiększy zużycie prądu przez klimatyzatory obiektu.

Żywotność lamp LED

Lampy LED mogą świecić przez około 40-50 tys. godzin. Dla porównania zwykła żarówka świeci średnio przez 1 tys. godzin. Mało który sklep decyduje się na oświetlanie konwencjonalnymi żarówkami, ale nawet metalohalogeny nie gwarantują żywotności takiej, jak LED. Długi czas pracy oznacza również dodatkowe zyski.

- Im dłużej świeci LED, tym większe oszczędności generuje. To zasługa braku konieczności częstej wymiany lamp i ponoszenia dodatkowych kosztów takiej inwestycji - mówi Szymon Kowiel.

Ważne jest, by instalując systemy LED zwracać uwagę na jakość opraw. To one decydują o długości życia oświetlenia.

Jakość świecenia

Diody gwarantują stabilność parametrów światła. Zawsze będzie ono posiadało taką samą barwę i natężenie. Oświetlenie LED jest przy tym przyjazne dla ludzkiego oka i nie męczy wzroku tak, jak inne technologie. Lampy dobrej jakości, które pozostaną sprawne przez długie lata, zapewniają zdrowe światło.

- Badania nad technologią LED wykazały, że w porównaniu z lampami halogenowymi lub metalohalogenowymi diody nie wytwarzają szkodliwego promieniowania UV – tłumaczy Szymon Kowiel.

Komfort dla klienta

Istotną zaletą oświetlenia LED jest jego wpływ na klientów sklepów. Galerie handlowe i ich najemcy wiedzą, że odpowiednio dobrane światło może wpływać na decyzje zakupowe klientów. Ale też zwiększać komfort. Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie podkreśla produkty, które powinny być dobrze eksponowane, przyciąga wzrok i pomaga w orientacji.

- Barwa, natężenie i kierunek padania światła są w tym przypadku bardzo istotne – mówi Szymon Kowiel. - Źle dobrane mogą powodować dyskomfort, ale jeżeli projekt oświetlenia został starannie wykonany, można mieć pewność, że klient długo nie opuści naszego sklepu.

Oświetlenie LED pozwala dodatkowo na efektowne realizacje, które same w sobie mogą stanowić atrakcję sklepu, zwiększać jego walory estetyczny i wpływać na wystrój wnętrza. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY