REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Cztery trendy w projektowaniu hoteli odnoszących sukcesy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lut 2017 11:32
Cztery trendy w projektowaniu hoteli odnoszących sukcesy
fot. Fotolia

Rozwój branży turystycznej napędza gospodarkę. Także w Polsce rola tego sektora jest istotna. Jakie aspekty będą istotne przy projektowaniu i tworzeniu hoteli odnoszących sukcesy?

REKLAMA

W roku 2016 rynek hotelowy w Polsce osiągnął bardzo dobre wyniki i wyraźnie się rozwinął. Nałożył się na to szereg sprzyjających czynników – przede wszystkim kwestie geopolityczne, dzięki którym Polska została zapamiętana jako oaza spokoju i bardzo dobry cel wypoczynkowy i turystyczny - czytamy w raporcie przygotowanym przez hotel Herbarium.

Według ekspertów istotne  będą następujące trendy w rozwoju form hoteli:

Hotele Lifestyle - designerskie hotele dla młodych i zorientowanych w nowinkach technologicznych ludzi mogą być prawdziwym hitem nadchodzącego sezonu. Ich zaletą będzie nie tylko oryginalny design, ale też nowoczesne rozwiązania technologiczne mogące zaimponować gościom: check-in kioski, które pozwalają na ekspresowe zameldowanie i wymeldowanie się czy tablet, umożliwiający wydawanie poleceń (np. sterowanie temperaturą i oświetleniem). Nieformalna atmosfera i konkurencyjne ceny to dodatkowe argumenty, które wróżą szybki rozwój hotelom lifestyle w nadchodzących latach.

Medical SPA - łączenie tradycyjnego SPA z drobnymi zabiegami medycznymi wzmacniającymi zdrowie oraz ze zdrową dietą pozostaje silnym trendem od kilku sezonów i nic nie wskazuje na to, aby podobna tendencja miała słabnąć. Oferta, która wychodzi poza standardy zwykłego SPA, skierowana jest do osób które podczas urlopu chcą się nie tylko zrelaksować, ale też zadbać o swoje zdrowie. W medycznym SPA odwiedzający - oprócz tradycyjnych zabiegów relaksacyjnych - znajdą też usługi z zakresu balneoterapii, kinezyterapii, fizykoterapii czy elektroterapii, przeprowadzane pod okiem wykwalifikowanego personelu medycznego. Medyczne SPA często położone są w miejscowościach uzdrowiskowych, co nie jest bez znaczenia dla potencjalnych klientów.

Weekendowe Wycieczki - Raport Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku pokazał, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Ponad 30% respondentów zadeklarowało, że woli częste i krótkie wypady od dłuższych urlopów raz lub dwa razy w roku. Dla hotelarzy oznacza to, że wraz z oczekiwanym napływem „weekendowców” powinny pojawić się nowe, specjalne oferty dla tychże klientów.

Storytelling w hotelarstwie - Nowe trendy w marketingu i PR nie ominą polskich hoteli. Zaczną one w 2017 roku obficie korzystać ze stroytellingu – metody polegającej na osadzaniu strategii PR w danej historii lub narracji, najczęściej związanej nie tylko z samym budynkiem, ale przede wszystkim z miejscem umiejscowienia hotelu. Hotele wydają się idealnymi miejscami do stosowania podobnej strategii komunikacji – nic nie zachęca do przyjazdu do danego miejsca wypoczynku bardziej, niż jego „otoczka” – nie tylko biznesowa czy usługowa, ale również powiązana z określoną historią.

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY