REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy w Polsce liczy się design? Anna Buczak o świadomości polskich marek

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 paź 2015 14:18
Czy w Polsce liczy się design? Anna Buczak o świadomości polskich marek
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting

Zdarza nam się pracować dla rodzimych marek, ale nie są to liczne projekty. Skupiamy się na rynkach zagranicznych. Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu, nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

REKLAMA

Architekci z ARS Retail+Shopfitting skupieni są na pracy dla zagranicznych marek. - Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu, nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych. Tak było z marką Clarks. Najpierw wykonaliśmy dla nich sklep w Annopolu, a dziś pracujemy dla tego klienta w Niemczech - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

Jak przyznaje Anna Buczak, w wywiadzie dla Propertydesign.pl, niewiele polskich firm chce mieć od A do Z zaprojektowany salon sprzedaży. Dlaczego? Czyżby w Polsce nie liczył się design sklepowych wnętrz?

- Powoli zaczynają to doceniać i zaczynają rozumieć, że lokalizacja sklepu, projekt architektoniczny, jakość wykonania, różne rodzaje marketingu, trening personelu i wiele, wiele więcej to sieć naczyń połączonych. Nie da się tych kwestii rozdzielić. Co cieszy, coraz częściej spotykamy się z zapytaniami o zaprojektowanie konceptu sklepu od polskich marek - mówi architekt.

- Świadomość jest coraz większa. Zauważam, że polskie marki zdają sobie sprawę z tego, że pomimo faktu posiadania projektu aranżacji i zarysu konceptu, coś w tej układance jest nie tak. Wtedy próbują coś w niej zmieniać. Nie mając jednak kompleksowych kompetencji, marki nie do końca wiedzą co i jak można poprawiać. Wtedy zgłaszają się do nas - opowiada Anna Buczak. - Na plus można zapisać rosnącą świadomość roli jaką odgrywa visual merchandiser. Jeszcze dwa lata temu to stanowisko nie pojawiało się w rozmowach. Dzisiaj marki same pytają czy współpracujemy z takimi specjalistami. W niektórych naszych projektach zdarzało się, że automatycznie włączaliśmy te kompetencje bez większej świadomości inwestora - dodaje.

Anna Buczak tłumaczy, że jeszcze kilka lat temu standardem w polskich projektach było zaangażowanie architekta do zaprojektowania wnętrza, a dopiero później zatrudnienie osobno visual merchandisera, który zaaranżuje wystawy itd. - To złe podejście. Zarówno architekt, jak i VM powinni współpracować od początku projektu – VM może zasugerować projektantom pewne rozwiązania, które później będzie mógł wykorzystać w swojej pracy. To daje lepsze efekty końcowe. A trzeba pamiętać, że coraz bardziej kładzie się nacisk na to, aby koncept był oryginalny i efektowny - radzi architekt Anna Buczak.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY