REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy w Polsce liczy się design? Anna Buczak o świadomości polskich marek

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 paź 2015 14:18
Czy w Polsce liczy się design? Anna Buczak o świadomości polskich marek
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting

Zdarza nam się pracować dla rodzimych marek, ale nie są to liczne projekty. Skupiamy się na rynkach zagranicznych. Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu, nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

REKLAMA

Architekci z ARS Retail+Shopfitting skupieni są na pracy dla zagranicznych marek. - Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu, nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych. Tak było z marką Clarks. Najpierw wykonaliśmy dla nich sklep w Annopolu, a dziś pracujemy dla tego klienta w Niemczech - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

Jak przyznaje Anna Buczak, w wywiadzie dla Propertydesign.pl, niewiele polskich firm chce mieć od A do Z zaprojektowany salon sprzedaży. Dlaczego? Czyżby w Polsce nie liczył się design sklepowych wnętrz?

- Powoli zaczynają to doceniać i zaczynają rozumieć, że lokalizacja sklepu, projekt architektoniczny, jakość wykonania, różne rodzaje marketingu, trening personelu i wiele, wiele więcej to sieć naczyń połączonych. Nie da się tych kwestii rozdzielić. Co cieszy, coraz częściej spotykamy się z zapytaniami o zaprojektowanie konceptu sklepu od polskich marek - mówi architekt.

- Świadomość jest coraz większa. Zauważam, że polskie marki zdają sobie sprawę z tego, że pomimo faktu posiadania projektu aranżacji i zarysu konceptu, coś w tej układance jest nie tak. Wtedy próbują coś w niej zmieniać. Nie mając jednak kompleksowych kompetencji, marki nie do końca wiedzą co i jak można poprawiać. Wtedy zgłaszają się do nas - opowiada Anna Buczak. - Na plus można zapisać rosnącą świadomość roli jaką odgrywa visual merchandiser. Jeszcze dwa lata temu to stanowisko nie pojawiało się w rozmowach. Dzisiaj marki same pytają czy współpracujemy z takimi specjalistami. W niektórych naszych projektach zdarzało się, że automatycznie włączaliśmy te kompetencje bez większej świadomości inwestora - dodaje.

Anna Buczak tłumaczy, że jeszcze kilka lat temu standardem w polskich projektach było zaangażowanie architekta do zaprojektowania wnętrza, a dopiero później zatrudnienie osobno visual merchandisera, który zaaranżuje wystawy itd. - To złe podejście. Zarówno architekt, jak i VM powinni współpracować od początku projektu – VM może zasugerować projektantom pewne rozwiązania, które później będzie mógł wykorzystać w swojej pracy. To daje lepsze efekty końcowe. A trzeba pamiętać, że coraz bardziej kładzie się nacisk na to, aby koncept był oryginalny i efektowny - radzi architekt Anna Buczak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.