REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dąbrowa Górnicza rozstrzyga przetarg na projekty związane z koleją

  • Autor: PAP
  • 19 gru 2017 11:32
Dąbrowa Górnicza rozstrzyga przetarg na projekty związane z koleją
fot. pixabay.com

Jeszcze w tym roku Dąbrowa Górnicza będzie chciała rozstrzygnąć wspólny z zarządcą kolejowej infrastruktury przetarg na projekty przebudowy stacji w centrum i przystanku w dzielnicy Gołonóg. W ich pobliżu planowane są m.in. centra przesiadkowe i tunele pod torami.

REKLAMA

Jak poinformował PAP rzecznik dąbrowskiego urzędu miasta Bartosz Matylewicz, w przetargu spłynęły cztery oferty: dwie na całość przedsięwzięcia oraz dwie częściowe.

Chodzi o dwa dworce kolejowe w Dąbrowie Górniczej - na linii kolejowej nr 1 tworzącej m.in. główne połączenie Warszawy z Katowicami. Zamknięty zabytkowy budynek dworca w centrum jest podobny do odnowionego niedawno, pochodzącego z lat 80. XIX wieku, budynku dworca kolei warszawsko-wiedeńskiej w Myszkowie.

Również z XIX w. pochodzi budynek dworca w Gołonogu, będący niegdyś częścią węzła kolejowego, w którym odnoga kolei warszawsko-wiedeńskiej zbiegała się z koleją dąbrowsko-iwanogrodzką (dawna nazwa Dęblina).

W lutym br. miasto oraz spółki PKP SA i PKP PLK porozumiały się co do współpracy przy rewitalizacji dworców w centrum oraz Gołonogu wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów. Potem dąbrowski samorząd uzgodnił z PLK założenia do projektów przebudowy obu stacji i układów komunikacyjnych. Efektem był ogłoszony pod koniec października przetarg.

Podzielono go na dwa zadania: dotyczące centrum i Gołonogu. W każdym z nich powstaną projekty dla miasta oraz PLK. Wraz z otwarciem ofert poinformowano, że kwota przeznaczona na realizację całego zamówienia to 4,76 mln zł brutto; w tym na część dot. centrum: 3,03 mln zł brutto, a część dot. Gołonogu - 1,72 mln zł brutto.

Ofertę dotyczącą tylko Gołonogu, opiewającą na 3,11 mln zł brutto, złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, a ofertę tylko na centrum, za 3,6 mln zł brutto - Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem. Oferty obejmujące obie części zamówienia przygotowały spółki: Mosty Katowice (odpowiednio na 2,8 mln zł brutto i 2 mln zł brutto) oraz DMK Inżynieria (odpowiednio na 2,92 mln zł brutto i 2 mln zł brutto).

Matylewicz zasygnalizował, że w kontekście m.in. terminów wynikających z unijnego projektu, którym samorząd chciałby współfinansować realizację swojej części inwestycji, miasto będzie chciało rozstrzygnąć przetarg jeszcze w tym roku.

Miasto zamawia m.in. zaprojektowanie centrum przesiadkowego w rejonie dworca w centrum, z parkingami typu Park & Ride (po obu stronach torów po 180 miejsc), dla rowerów (zadaszonymi, po 50 miejsc) oraz połączeniem z istniejącym układem komunikacyjnym w rejonie ul. Kościuszki.

Nowy układ drogowy ma być bezkolizyjnie skomunikowany z tunelem drogowym pod torami, który połączy ul. Kościuszki z ul. Limanowskiego. Powstać mają też nowa droga od skrzyżowania wylotu z tunelu i ul. Limanowskiego do skrzyżowania ulic Robotniczej i Korzeniec oraz tunel dla ruchu pieszo-rowerowego pod likwidowanym przejazdem w ciągu ul. Konopnickiej.

Dąbrowa Górnicza zamówi też projekt nowej infrastruktury drogowej w rejonie ul. Sobieskiego, Perla, Legionów Polskich oraz Grynia (do niedawna Dąbskiego) wraz z drogami rowerowymi - aby śladem pokopalnianych terenów utworzyć połączenie tej części miasta z centrum przesiadkowym.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY