REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design dopasowany do oferty sklepu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 mar 2014 11:02
Design dopasowany do oferty sklepu
Marek Witaszewski i Jacek Chaczykowski, partnerzy w Otomi Store Design Lab, fot. Piotr Waniorek

Sklep musi być tak nowatorski, jak awangardowe są ubrania, które się w nim sprzedaje - uważa Marek Witaszewski z pracowni Otomi Store Design Lab.

REKLAMA

- Jeżeli produkty są proste i oszczędne w formie, taki powinien też być sklep. Jeśli są wyjątkowo ekspresyjne, można pozwolić sobie na więcej także w architekturze - podkreśla Marek Witaszewski.

Trend ten jest widoczny m.in. w zaprojektowanych przez pracownię Otomi salonach Chantelle, oferujących ekskluzywną bieliznę. - Obecne sklepy Chantelle to od początku do końca nasz pomysł, aczkolwiek z pewnymi elementami musieliśmy nawiązać do istniejących już placówek. Cały czas pracujemy nad tym, aby była to jak najprostsza forma bez rozbudowanej ornamentyki. Chociaż pierwsze sklepy Chantelle, sprzed trzech lat, posiadały bogate dodatki - pikowane meble z materiału w kolorze złota, wzorzyste tapety. Obecnie od tego odchodzimy - wyjaśnia Jacek Chaczykowski z Otomi Store Design Lab.

Witaszewski i Chaczykowski pytani o to, czy duże powierzchnie sklepów są łatwiejsze w aranżacji odpowiadają, że prościej jest zaaranżować dużą powierzchnię, jeżeli chodzi o układ funkcjonalny, ale trudniej pod względem środków architektonicznych, dekoracyjnych. - Jest pewna graniczna wielkość powierzchni – około 100 mkw. – powyżej której rodzi się ryzyko monotonii. Taki sklep lepiej jest podzielić wizualnie na strefy. Popularny jest nawet trend dzielenia największych placówek na oddzielne pokoje z różnymi kolekcjami - zwraca uwagę Jacek Chaczykowski.

Z kolei w małych przestrzeniach problem tkwi w efektywnym zagospodarowaniu całej dostępnej powierzchni. - Rozwiązaniem nie jest np. podwyższanie ekspozycji, gdyż w małym wnętrzu większe jest ryzyko stworzenia „studni”. Trzeba tak manewrować elementami, aby zaspokoić oczekiwania inwestora - mówi Marek Witaszewski.

Najmniejsze sklepy, jakie zaprojektowało studio Otomi, to punkty sprzedaży sieci Plus Polkomtel. Najmniejsze z nich mają wielkość kilkunastu metrów kwadratowych. - Na takiej przestrzeni trzeba zmieścić dwa punkty obsługi i ekspozycję produktów. Przy tym należy zachować wszystkie przepisy prawa, które u nas są dosyć rygorystyczne - np. przejścia pożarowe i miejsce dla stanowisk pracy. Pod tym względem projektowanie małych przestrzeni jest trudniejsze - podsumowuje Witaszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.