REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design dopasowany do oferty sklepu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 mar 2014 11:02
Design dopasowany do oferty sklepu
Marek Witaszewski i Jacek Chaczykowski, partnerzy w Otomi Store Design Lab, fot. Piotr Waniorek

Sklep musi być tak nowatorski, jak awangardowe są ubrania, które się w nim sprzedaje - uważa Marek Witaszewski z pracowni Otomi Store Design Lab.

REKLAMA

- Jeżeli produkty są proste i oszczędne w formie, taki powinien też być sklep. Jeśli są wyjątkowo ekspresyjne, można pozwolić sobie na więcej także w architekturze - podkreśla Marek Witaszewski.

Trend ten jest widoczny m.in. w zaprojektowanych przez pracownię Otomi salonach Chantelle, oferujących ekskluzywną bieliznę. - Obecne sklepy Chantelle to od początku do końca nasz pomysł, aczkolwiek z pewnymi elementami musieliśmy nawiązać do istniejących już placówek. Cały czas pracujemy nad tym, aby była to jak najprostsza forma bez rozbudowanej ornamentyki. Chociaż pierwsze sklepy Chantelle, sprzed trzech lat, posiadały bogate dodatki - pikowane meble z materiału w kolorze złota, wzorzyste tapety. Obecnie od tego odchodzimy - wyjaśnia Jacek Chaczykowski z Otomi Store Design Lab.

Witaszewski i Chaczykowski pytani o to, czy duże powierzchnie sklepów są łatwiejsze w aranżacji odpowiadają, że prościej jest zaaranżować dużą powierzchnię, jeżeli chodzi o układ funkcjonalny, ale trudniej pod względem środków architektonicznych, dekoracyjnych. - Jest pewna graniczna wielkość powierzchni – około 100 mkw. – powyżej której rodzi się ryzyko monotonii. Taki sklep lepiej jest podzielić wizualnie na strefy. Popularny jest nawet trend dzielenia największych placówek na oddzielne pokoje z różnymi kolekcjami - zwraca uwagę Jacek Chaczykowski.

Z kolei w małych przestrzeniach problem tkwi w efektywnym zagospodarowaniu całej dostępnej powierzchni. - Rozwiązaniem nie jest np. podwyższanie ekspozycji, gdyż w małym wnętrzu większe jest ryzyko stworzenia „studni”. Trzeba tak manewrować elementami, aby zaspokoić oczekiwania inwestora - mówi Marek Witaszewski.

Najmniejsze sklepy, jakie zaprojektowało studio Otomi, to punkty sprzedaży sieci Plus Polkomtel. Najmniejsze z nich mają wielkość kilkunastu metrów kwadratowych. - Na takiej przestrzeni trzeba zmieścić dwa punkty obsługi i ekspozycję produktów. Przy tym należy zachować wszystkie przepisy prawa, które u nas są dosyć rygorystyczne - np. przejścia pożarowe i miejsce dla stanowisk pracy. Pod tym względem projektowanie małych przestrzeni jest trudniejsze - podsumowuje Witaszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY