REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design w parze z akustyką

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 cze 2014 14:59
Design w parze z akustyką
Największym wyzwaniem akustycznym są duże centra handlowe z uwagi na różnorodność funkcji znajdujących się pod jednym dachem, fot. Rockfon
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką

Celem marek jest dziś zbliżenie się do konsumenta, stworzenie i utrzymanie trwałego śladu, stymulując wszystkie zmysły. Stąd w ostatnich latach coraz więcej uwagi poświęca się atmosferze miejsca. Klientów przyciąga się poprzez aromamarketing i muzykę. Niestety w większości przypadków muzyka zamiast przyciągać odstrasza klientów. Dlaczego? Bo jest za głośna, a wnętrza nie mają odpowiedniej akustyki.

REKLAMA

Po kilkunastu minutach zakupów w centrach handlowych klienci są zmęczeni dudniącymi dźwiękami i hałasem wokół. Jedyne o czym marzą to wyjść jak najszybciej z centrum handlowego. Jak więc uniknąć tej pułapki? I dlaczego zadbanie o odpowiednie warunki akustyczne jest taż ważne z punktu widzenia handlowców?

W przypadku wielkopowierzchniowych galerii handlowych, ale też mniejszych sklepów i butików - akustyka istotna jest w każdym aspekcie. Nie chodzi tylko o wytłumienie hałasu. Równie ważny jest czas pogłosu. Im większy pogłos, czyli odbijanie dźwięków od twardych powierzchni, tym gorsze warunki akustyczne. Tymczasem w przestrzeniach handlowych znajdują się głównie twarde materiały jak szkło, kamień, gips, metal, drewno lub duże powierzchnie ścian.

– Pochłanianie dźwięków i obniżenie czasu pogłosu wpływają na ogólny komfort przebywania w sklepie i zrozumienie mowy. A tym samym na lepszą jakość obsługi klienta – wyjaśnia Mirosław Jucha, dyrektor marki Rockfon w Polsce. W czasie zakupów doskonałe zrozumienie na linii klient - sprzedawca to już połowa sukcesu. Zachowania konsumenckie są dość łatwe do przewidzenia. Kupujący, który nie zrozumie tego co mówi sprzedawca, a dodatkowo będzie zirytowany i zmęczony hałasem panującym wokół, po prostu wychodzi ze sklepu. 

Wybór materiałów wykończeniowych jest obecnie bardzo szeroki. Połączenie designu i komfortu akustycznego staje się dużym wyzwaniem. rozwiązaniem odpowiadającym na złożone wymagania techniczne i wizualne jest montaż akustycznego sufitu podwieszanego wykonanego ze skalnej wełny mineralnej. To propozyjca od firmy Rockfon. Właściwość pochłaniania dźwięków przez wełnę skalną wynika z jej otwartej struktury, która hamuje ruch powietrza i rozprasza energię emitowaną przez źródło dźwięku. Takie sufity, m.in. marki Rockfon, posiadają doskonałe parametry w zakresie izolacji akustycznej, termicznej, odporności ogniowej i odporności na wilgoć. Wszystkie te normy potwierdzają liczne badania laboratoryjne i odpowiednie certyfikaty.

Projekt architektoniczny jest dziś najważniejszym czynnikiem wpływającym na odnajdywanie przyjemności, może zadziwiać, zaskakiwać, ale i uspokajać. Desing stał się istotnym orężem w kreowaniu wizerunku brandu oraz w procesie sprzedaży. Pozwala tworzyć wnętrza o oryginalnym i niepowtarzalnym charakterze. A długo bagatelizowany przez architektów sufit odzyskał właściwą rangę i stał się integralną częścią koncepcji aranżacji obiektów handlowych.

Przykładem designerskiego wykorzystania sufitów Rockfon w galerii handlowej jest centrum Puerto Venecia w hiszpańskiej Saragossie. Centrum trafiło na czołówki gazet nie tylko jako największe centrum handlowe w Europie. Ogromne zainteresowanie wzbudził także falujący sufit zrealizowany w tym obiekcie przy wykorzystaniu monolitycznych sufitów Rockfon. Biały sufit przypominający delikatną, poruszającą się wstążkę nawiązuje do falowania wody otaczającej centrum handlowe. Sufit zamontowano w ciągu komunikacyjnym o długości 200 m i szerokości 24 m.

- Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że sufit wykonany jest z twardego gipsu. Tymczasem to 3500 mkw. dźwiękochłonnej powierzchni z linii Mono Acoustic. Pozwala kontrolować akustykę na tak dużej, otwartej przestrzeni – wyjaśnia autor koncepcji, Eduardo Simarro z pracowni L35 Arquitectos.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.