REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design w parze z akustyką

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 cze 2014 14:59
Design w parze z akustyką
fot. Rockfon
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką
Design w parze z akustyką

Celem marek jest dziś zbliżenie się do konsumenta, stworzenie i utrzymanie trwałego śladu, stymulując wszystkie zmysły. Stąd w ostatnich latach coraz więcej uwagi poświęca się atmosferze miejsca. Klientów przyciąga się poprzez aromamarketing i muzykę. Niestety w większości przypadków muzyka zamiast przyciągać odstrasza klientów. Dlaczego? Bo jest za głośna, a wnętrza nie mają odpowiedniej akustyki.

REKLAMA

Po kilkunastu minutach zakupów w centrach handlowych klienci są zmęczeni dudniącymi dźwiękami i hałasem wokół. Jedyne o czym marzą to wyjść jak najszybciej z centrum handlowego. Jak więc uniknąć tej pułapki? I dlaczego zadbanie o odpowiednie warunki akustyczne jest taż ważne z punktu widzenia handlowców?

W przypadku wielkopowierzchniowych galerii handlowych, ale też mniejszych sklepów i butików - akustyka istotna jest w każdym aspekcie. Nie chodzi tylko o wytłumienie hałasu. Równie ważny jest czas pogłosu. Im większy pogłos, czyli odbijanie dźwięków od twardych powierzchni, tym gorsze warunki akustyczne. Tymczasem w przestrzeniach handlowych znajdują się głównie twarde materiały jak szkło, kamień, gips, metal, drewno lub duże powierzchnie ścian.

– Pochłanianie dźwięków i obniżenie czasu pogłosu wpływają na ogólny komfort przebywania w sklepie i zrozumienie mowy. A tym samym na lepszą jakość obsługi klienta – wyjaśnia Mirosław Jucha, dyrektor marki Rockfon w Polsce. W czasie zakupów doskonałe zrozumienie na linii klient - sprzedawca to już połowa sukcesu. Zachowania konsumenckie są dość łatwe do przewidzenia. Kupujący, który nie zrozumie tego co mówi sprzedawca, a dodatkowo będzie zirytowany i zmęczony hałasem panującym wokół, po prostu wychodzi ze sklepu. 

Wybór materiałów wykończeniowych jest obecnie bardzo szeroki. Połączenie designu i komfortu akustycznego staje się dużym wyzwaniem. rozwiązaniem odpowiadającym na złożone wymagania techniczne i wizualne jest montaż akustycznego sufitu podwieszanego wykonanego ze skalnej wełny mineralnej. To propozyjca od firmy Rockfon. Właściwość pochłaniania dźwięków przez wełnę skalną wynika z jej otwartej struktury, która hamuje ruch powietrza i rozprasza energię emitowaną przez źródło dźwięku. Takie sufity, m.in. marki Rockfon, posiadają doskonałe parametry w zakresie izolacji akustycznej, termicznej, odporności ogniowej i odporności na wilgoć. Wszystkie te normy potwierdzają liczne badania laboratoryjne i odpowiednie certyfikaty.

Projekt architektoniczny jest dziś najważniejszym czynnikiem wpływającym na odnajdywanie przyjemności, może zadziwiać, zaskakiwać, ale i uspokajać. Desing stał się istotnym orężem w kreowaniu wizerunku brandu oraz w procesie sprzedaży. Pozwala tworzyć wnętrza o oryginalnym i niepowtarzalnym charakterze. A długo bagatelizowany przez architektów sufit odzyskał właściwą rangę i stał się integralną częścią koncepcji aranżacji obiektów handlowych.

Przykładem designerskiego wykorzystania sufitów Rockfon w galerii handlowej jest centrum Puerto Venecia w hiszpańskiej Saragossie. Centrum trafiło na czołówki gazet nie tylko jako największe centrum handlowe w Europie. Ogromne zainteresowanie wzbudził także falujący sufit zrealizowany w tym obiekcie przy wykorzystaniu monolitycznych sufitów Rockfon. Biały sufit przypominający delikatną, poruszającą się wstążkę nawiązuje do falowania wody otaczającej centrum handlowe. Sufit zamontowano w ciągu komunikacyjnym o długości 200 m i szerokości 24 m.

- Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że sufit wykonany jest z twardego gipsu. Tymczasem to 3500 mkw. dźwiękochłonnej powierzchni z linii Mono Acoustic. Pozwala kontrolować akustykę na tak dużej, otwartej przestrzeni – wyjaśnia autor koncepcji, Eduardo Simarro z pracowni L35 Arquitectos.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY