REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 maj 2016 09:41
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci
Chisenhale, fot. Helene Binet
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci
Designerski plac zabaw wymyślony przez dzieci

Dwupoziomowy, niezwykły plac zabaw dla uczniów londyńskiej szkoły podstawowej Chisenhale to nowatorski projekt pracowni architektonicznej Asif Khan Architects, firmy konstrukcyjnej AKT II oraz Stowarzyszenia Handlowego Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego.

REKLAMA

Autorzy projektu mieli za zadanie powiększyć powierzchnię placu zabaw, w związku z rosnącą liczbą uczniów, nie zmniejszając jednak terenu boiska. Z uwagi na śródmiejskie usytuowanie szkoły stanowiło to duże wyzwanie. Aby sprostać oczekiwaniom dzieci, architekci zaprosili uczniów do udziału w sześciomiesięcznych warsztatach, podczas których określiły one swoje potrzeby. Chciały, aby plac zabaw był miejscem, w którym będą mogły pobiegać, wspinać się i gdzie znajdą dobre kryjówki, a także spokojny zakątek, żeby odpocząć i porozmawiać z kolegami.

- Zaprojektowaliśmy przestrzeń wewnętrzną i zewnętrzną, która pozwala dzieciom wymyślać własne zabawy. Cały teren definiują dwa główne elementy – miękka nawierzchnia placu zabaw, której kulminacyjnym punktem jest stromy pagórek i wznosząca się nad ziemią, wykonana z drewna platforma do zabawy. Dwa poziomy łączą zjeżdżalnie i siatka z grubych lin – opisuje projekt Asif Khan. Układ przestrzeni zachęca i inspiruje dzieci do ruchu, a jednocześnie zapewnia spokojne miejsca, gdzie mogą odpocząć. Już teraz można zauważyć, że wykorzystując dwa poziomy tej konstrukcji, dzieci wymyślają wiele różnych zabaw – dodał.

Konstrukcję placu zabaw zbudowano z modyfikowanych termicznie paneli z tulipanowca amerykańskiego, natomiast platformę wykonano z modyfikowanego termicznie jesionu amerykańskiego. - Zależało nam na wykorzystaniu drewna o ciepłej barwie, która będzie współgrać z fasadą budynku szkoły – uzasadnił swoją decyzję Asif Khan. - Przestrzeń do zabawy została zaprojektowana w sposób umożliwiający różne adaptacje i na pewno z czasem będzie się rozrastać i ewoluować – dodał.

Przez cały okres użytkowania drewniana zabudowa placu zabaw będzie podlegać badaniu Oceny Cyklu Życia (LCA), które jest standardem w przypadku większości projektów wspieranych przez AHEC. Konstrukcja będzie również służyć jako element realizowanego w szkole programu nauczania. - To jest wspaniałe miejsce dla dzieci. Drewno znakomicie wpisuje się w prowadzoną w naszej szkole edukację proekologiczną na temat odpowiedzialnego korzystania z otaczającego nas środowiska – stwierdziła Helen James, dyrektor szkoły.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY