REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 cze 2015 14:00
Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie
Lada recepcyjna wykonana z żywicy przy wykorzystaniu technologii stosowanej w budowaniu jachtów i desek windsurfingowych. Grupa Advertis proj. i wyk. Grupa Advertis
Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie
Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie
Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie
Dobry projekt recepcji, bo pierwsze wrażenie ma znaczenie

Recepcja to miejsce pierwszej interakcji z klientem, a jak wiadomo pierwsze wrażenie w relacjach biznesowych nierzadko bywa kluczem do sukcesu.

REKLAMA

- Projekt recepcji nie powinien być traktowany jako dodatek do aranżacji biura. To osobna historia – proces, któremu  warto poświęcić dużo uwagi, aby osiągnąć oczekiwany efekt - mówi Monika Gardasiewicz, Art Director, Grupa Advertis.

Pierwszym istotnym punktem jest lokalizacja – usytuowanie recepcji w stosunku do drzwi wejściowych i ciągów komunikacyjnych. - Liczy się zarówno dystans, jak i łatwy, niczym niezakłócony dostęp - dodaje Gardasiewicz.

Drugi, kluczowy aspekt to widoczność. Wyraźny, czytelny logotyp, który dostrzegalny jest od progu to element, bez którego nie może obejść się recepcja, aby prawidłowo spełniała swoja funkcję. - Identyfikacja wizualna przestrzeni recepcyjnej powinna stanowić jednoznaczny komunikat, zrozumiały dla każdego, niezależnie od poziomu znajomości specyfiki firmy. Logotyp powinien stanowić punkt orientacyjny, który wyklucza wrażenie zagubienia w nowej przestrzeni. Wyraziste, kontrastujące kolory, rozmiar dopasowany do odległości i faktura, która wyraźnie odcina się od tła - podkreśla Gardasiewicz.

Wspomina również o tym, że kiedy zadbamy już o odpowiednie usytuowanie i widoczność, pora skupić się na aranżacji przestrzeni recepcji. Ze względu na metraż recepcja często składa się jedynie z lady, ale co warto podkreślić, nie jest to ograniczenie. Stanowisko recepcyjne jest punktem wymiany informacji i z takim założeniem powinno być projektowane. - Na początek należy wybrać jedno z rozwiązań – lada bądź biurko z krzesłami dla interesantów. Jeśli wizyta zakłada konieczność rejestracji bądź konsultacji, jak na przykład w przychodni, warto przygotować miejsce siedzące. Takie rozwiązanie jest też rekomendowane w przypadku miejsc, w których kluczowe jest indywidualne podejście do odwiedzającego - nadmienia i dodaje, że w miejscach, które zakładają anonimowość obsługi, lepiej sprawdzają się lady. W trosce o komfort klientów należy zadbać o odpowiednie wymiary. Wysokość powinna umożliwiać wygodny dostęp dla klientów, niezależnie od wzrostu a także dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość natomiast musi ułatwiać sprawną komunikację nie naruszając strefy dystansu fizycznego rozmówcy.

W procesie tworzenia idealnej recepcji, jak mówi Gardasiewicz nie możemy zapomnieć, że równie ważny jak lokalizacja, widoczność i komfort korzystania, jest design. Przykuwający oko kształt może w oryginalny sposób nawiązywać do charakteru firmy. Informacje, które chcemy przekazać klientowi na etapie pierwszej interakcji powinny być wyeksponowane w estetyczny i pomysłowy sposób. - Atrakcyjna i funkcjonalna recepcja buduje pozytywne pierwsze wrażenie, które tworzy przewagę nad konkurencją i jest najlepszym punktem wyjścia do dalszych etapów współpracy - konkluduje Gardasiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.