REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobrzy architekci unikają komercji. To błąd!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 mar 2016 09:02
Dobrzy architekci unikają komercji. To błąd!
Przemo Łukasik, fot. Bartek Barczyk

Dobrzy architekci nie chcą sobie „pobrudzić rąk” komercyjnym projektem. Jest to wielki, strategiczny błąd – uważa Przemo Łukasik z Medusa Group.

REKLAMA

Czy pracownia Medusa Group nie boi się projektów komercyjnych? - Nie, nawet takich jak galerie handlowe. Wbrew temu, co się mówi powszechnie uważam, że mają większe oddziaływania na społeczeństwo w zakresie budowania smaku, wyrazu i poczucia estetyki niż wielkie, przepiękne obiekty kultury – bardzo ważne, ale mające mniejszą odwiedzalność przez społeczeństwo niż obiekty kultu konsumpcyjnego – przekonuje Przemo Łukasik.

Zdaniem architekta, byłoby dobrze dla polskiego krajobrazu, gdyby galerie handlowe projektowały coraz lepsze pracownie architektoniczne.

- Niestety dzieję się tak często, że dobrzy architekci nie chcą sobie „pobrudzić rąk” komercyjnym projektem. My uważamy, że jest to wielki, strategiczny błąd. I przez to nasze centra handlowe udają projekty średniowiecznych uliczek w Toskanii czy są marnymi kopiami amerykańskich galerii, są po prostu sztuczne – uważa architekt.

Łukasik wychodzi z założenia, że w Polsce powinny powstawać jak najlepsze centra handlowe, dworce, czy dobre hotele. - Im więcej dobrych architektów będzie robiło tego typu projekty, tym lepiej dla nas wszystkich – konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.