REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dokąd zmierza Łódź?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 lis 2018 12:11
Dokąd zmierza Łódź?
Textorial Park, fot. mat. prasowe
Dokąd zmierza Łódź?
Dokąd zmierza Łódź?

Łódź, choć położona w centralnym punkcie kraju i znakomicie skomunikowana, pozostaje na mapie polskich miast “skromną panienką”. Dynamiczny rozwój, rewitalizacja miasta i EXPO 2024 to szansa dla Łodzi na dogonienie liderów.

REKLAMA

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród mieszkańców Łodzi w 2017 roku, ponad połowa ankietowanych ocenia Łódź jako dobre lub bardzo dobre miejsce do życia. W ostatnich latach znacząco zmniejszyło się także bezrobocie (z 11,7 proc. w październiku 2012 r do 5,7 proc. we wrześniu 2018 r). Na rozwój miasta wpływ mają działania samorządu, efektywne wykorzystanie Funduszy Europejskich, ale także dynamiczny wzrost rynku biurowego. Atrakcyjne czynsze i partnerstwo publiczne przyciągają do Łodzi inwestorów. W 2019 roku wydatki miasta na inwestycje przekroczą miliard złotych. Do najważniejszych z nich należą projekty rewitalizacji centrum, Księżego Młyna, a także remonty pałacu Poznańskich i pałacu Steinertów.

Dziewiąty kwartał na piątkę

Dziewiąty kwartał rewitalizacji Łodzi, czyli Księży Młyn, to przykład, jak spójny plan rewaloryzacyjny i partnerstwo publiczno-prywatne powinny funkcjonować. Wniosek miasta o dofinansowanie odnowy pofabrycznej dzielnicy uzyskał 93,18 pkt. na 100 możliwych. Kwota przeznaczona na odnowę osiedla robotniczego wybudowanego przez Karola Scheiblera wyniesie łącznie 75 milionów złotych, z czego 48 milionów to unijne dofinansowanie. Księży Młyn otrzymał w 2017 roku nagrodę dla “Najlepszej praktyki miejskiej” za modelową kooperację w ramach rewitalizacji. Oznacza to, że łódzka rewaloryzacja promowana będzie m.in. przez Komisję Europejską, jako wzorcowy przykład w całej Europie. W ramach odnowy Księżego Młyna miasto wyremontuje zabytkowe famuły i zmodernizuje przestrzeń publiczną, tworząc chociażby pierwszy w Łodzi miejski “zielony parking”.

Za funduszami miejskimi idą także pieniądze inwestorów. Textorial Park II - kompleks biurowo-usługowy przywróci życie dawnym magazynom fabryki Karola Scheiblera. Pierwszy etap inwestycji firmy St. Paul’s Developments - rewaloryzacja magazynu bawełny wraz z remizą strażacką - symbolem Księżego Młyna, został oddany do użytku w 2009 roku, stając się pierwszym budynkiem biurowym klasy A w Łodzi.

To pierwsza tego typu rewitalizacja w Łodzi. Zwykle stare mury ceglane odnawiano z zewnątrz, od środka zasłaniając je płytami kartonowo-gipsowymi czy tynkiem. W Textorialu wewnętrzna ściana będzie przeszklona i zostanie odsunięta od muru o około 70 cm. – Dzięki temu we wszystkich pomieszczeniach na parterze budynków magazynowych będzie widać starą ceglaną ścianę – opowiada Robert Strzeński z Horizone Studio, główny projektant Textorial Park II.

Najlepsza reklama

Metamorfoza Łodzi znalazła swoje odzwierciedlenie w rankingu Lonely Planet. Prestiżowe brytyjskie wydawnictwo uznało Łódź za 2. najbardziej warte odwiedzenia miejsce na świecie w 2019 r. Ranking stworzono w oparciu o opinie “społeczności” redaktorów i czytelników wydawnictwa . Autorzy podkreślają imponującą przemianę dawnych fabryk w przestrzenie kulturalne, komercyjne i rekreacyjne. Textorial Park II powstający na Księżym Młynie w pełni wykorzystuje łódzkie doświadczenia, dlatego na terenie dawnej fabryki oprócz nowoczesnej przestrzeni biurowej klasy A, powstaną także lokale usługowo-handlowe. W ramach inwestycji zaplanowano 9 tys. mkw. ogólnodostępnej przestrzeni publicznej z placem wypełnionym miejscami zachęcającymi do przebywania i relaksu.

Jeżeli wszystkie plany rewitalizacyjne miasta i prywatnych inwestorów powiodą się, Łódź zyska zupełnie nowe oblicze - miasta nie tylko przyjaznego dla mieszkańców i inwestorów, ale także turystów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.