REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Droga do luksusu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 lut 2016 11:43
Droga do luksusu
Sesja „Hotele. Potrzeba luksusu, ale którędy droga?” - 4 Design Days
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu
Droga do luksusu

Dziś luksus jest na wyciągniecie ręki. Hotel luksusowy to nie tylko elegancja, design, przepych, ale także ekologia, nowoczesna technologia w służbie człowiekowi i indywidualne traktowanie gościa. Coś jeszcze? Odpowiedzi szukali paneliści sesji „Hotele. Potrzeba luksusu, ale którędy droga?” podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Luksus jest dla każdego czymś innym, ale dla hotelarza jest spełnieniem potrzeb gości. Dziś luksusowe mogą być zarówno wysokiej klasy hotele, jak i hostele czy pensjonaty – zauważył Konrad Tadajewski, właściciel Pałacu na Wodzie w Staniszowie. Luksus upatruje jako odpowiednią obsługę i dokładne sprawdzenie grupy docelowej danego hotelu.

Z przedmówcą nie zgodził się Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowa Invest. - Nie mamy jeszcze w Polsce hoteli prawdziwie luksusowych. Owszem, są obiekty 5-gwiazdkowe z dobrą architekturą i designem, ale nie jest to poziom wybitny.

- Hotel buduje się na wiele lat i inwestycja musi mieć przełożenie biznesowe. Warto dbać o architekturę i estetykę, ale nie sądzę, aby tylko to miało wpływ na wyniki finansowe – dodał.

Architekt Barbara Uherek-Bradecka, współwłaściciel Studio-BB Architekci, zgodziła się z Janem Wróblewskim. Paneliści wspólnie uznali, że aby hotel odniósł sukces ważny jest… genius loci. – Obiekty hoteowe powinny pokazywać gościom, gdzie się znajdują – powiedziała Uherek-Bradecka. Według architekt również luksus odnosi się do wymagań gości.

Lokalizacja - pierwszy krok do sukcesu

Błędem jest szukanie luksusu na ostatnim etapie inwestycji – przy marketingu, przy wyborze kucharza… Trzeba zacząć od początku – od lokalizacji – zauważył architekt Andrzej Marek.

- Lokalizacja hotelu jest niezwykle ważna – obiekt w lesie, nad brzegiem morza, na klifie, w centrum pięknego miasta, może już dawać poczucie wyjątkowości i luksusu. Bo jak uczynić hotel przy dużej trasie, wylotówce z miasta, obiektem luksusowym? – mówił Andrzej Marek. Emocje, lokalizacja, podążanie za trendami – to m.in. ważne cechy, które należy brać pod uwagę.

Według architekt Barbary Uherek-Bradeckiej hotele wystrojem i swoją architekturą powinny być wpisane w kontekst miasta, w którym funkcjonują. - Swoimi wnętrzami i wyposażeniem powinny podążać za aktualnymi trendami, aby udzie świadomi designu i mody czuli się w nich wyjątkowo – powiedziała. Dodała także, że wielu gości ceni w hotelach poczucie azylu, ale nie wnętrza „domowego”, wygodne materace, a także funkcjonalne meble.

Luksus to emocje

- W ciągu zaledwie kilku lat przeskoczyliśmy z poziomu fatalnych warunków i kiczowatych hotelowych wnętrz do warunków Europy Zachodniej. Bardzo dobrze widać to w Trójmieście. Możemy dzięki temu patrzeć śmiało w przyszłość i podejmować wyzwania w branży hotelowej jak na Zachodzie – mówił architekt Andrzej Marek. - Problemem jest jednak z sieciowością. Sieci hotelowe zdominowały Europę. System ten powstał po to, aby wprowadzać standardy i jakość. Doszliśmy jednak do takiego momentu, że ta sieciówkowość staje się niepotrzebna. Oczywiście potrzebna jest marka – gwarant jakości. Ale czy każdy hotel musi wyglądać tak samo? – dodał Andrzej Marek.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.