REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Drugi etap rozbudowy Kraków Aiport zakończony

  • Autor: PAP
  • 07 lip 2016 11:21
fot. Fotolia

Zakończono drugi etap rozbudowy terminalu pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków Balice. Prace polegały na rozbudowie i modernizacji starej hali. Inwestycję zrealizowała włoska firma Astaldi.

REKLAMA

Drugi etap obejmował wybudowanie fragmentu budynku łączącego stary i nowy obiekt oraz przebudowę dawnej hali odbioru bagażu. Powstały tam nowe stanowiska odprawy biletowo-bagażowej (check-in).

Od czwartku wszystkie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej znajdują się w nowej hali odpraw, zlokalizowanej na poziomie "0" terminalu. Strefa ta połączona jest z oddaną do użytku w ubiegłym roku nową częścią terminalu oraz kładką (pasażerowie mogą skorzystać z windy lub pochylni). Pasażerowie mają do dyspozycji 28 nowych stanowisk check-in, zlokalizowanych blisko punktów kontroli bezpieczeństwa.

W oddanej do użytku części terminalu znajdują się także: dodatkowy punkt kontroli bezpieczeństwa, trzy dodatkowe poczekalnie odlotowe (gate) oraz dodatkowa karuzela w hali odbioru bagaży. Pasażerowie podróżujący do krajów strefy Schengen liniami PLL LOT, Swiss, Lufthansa, SAS International Airlines będą mogli skorzystać z dodatkowego rękawa.

Zlokalizowano tam też kolejne sklepy, punkty gastronomicznei usługowe. Pasażerowie podróżujący w klasie biznes w strefie Schengen skorzystają z nowego salonu Business Lounge z widokiem na płytę postojową lotniska. Ponadto na antresoli udostępniona została dostępna cały czas odnowiona kaplica wraz z dwoma pomieszczeniami przeznaczonymi dla wyznawców innych religii. W niedzielę i święta w kaplicy katolickiej będą odbywały się msze odprawiane przez kapelana krakowskiego lotniska.

Ukończony został także element gmachu, który ma być znakiem rozpoznawczym krakowskiego lotniska - frontowa część elewacji w formie szklanego odwróconego pryzmatu.

Ostatni, trzeci etap budowy zakłada modernizację funkcjonującej do tej pory hali odpraw. Powstaną tam kolejne stanowiska odprawy biletowo-bagażowej. Ponadto w części tej znajdzie się salon VIP, a także taras widokowy. Docelowo obie części terminalu zostaną połączone w jedną bryłę. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czwarty kwartał tego roku.

Docelowo w terminalu krakowskiego lotniska będzie działać 18 poczekalni odlotowych (gate), 46 stanowisk odpraw (check-in), trzy wieże przyrękawowe, pięć rękawów oraz sześć karuzel odbioru bagażu.

Dzięki temu przepustowość portu wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie z obecnych 3,5 mln. Wartość inwestycji realizowanej od wiosny 2013 r. przez włoską firmę Astaldi S.p.A. wynosi 368,88 mln zł brutto. Uzyskała ona dofinansowanie ze środków unijnych.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W tegorocznym sezonie letnim lotnisko oferuje 70 połączeń regularnych do 62 portów w 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami, zrzeszonymi w trzech największych sojuszach lotniczych na świecie.

W zeszłym roku lotnisko obsłużyło rekordową liczbę ponad 4,221 mln podróżnych, czyli o 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Plany na ten rok zakładają przyjęcie ok. 4,7 mln pasażerów

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.