REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 wrz 2016 13:24
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna, fot. PLK SA
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia

Pierwsze rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca Łódź Fabryczna w grudniu br. Wówczas podróżni wsiądą do pociągów z 4 nowych peronów. Już w sierpniu PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych. Zobacz najnowsze zdjęcia tej jednej z najważniejszych łódzkich inwestycji.

REKLAMA

Na stacji Łódź Fabryczna w sierpniu zostały zakończone wszystkie zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym. Zakończono budowę 4 peronów. W tunelu oraz obok peronów położono 12 km torów. Przygotowane jest 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także  urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu. Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna.

Jeszcze w sierpniu PLK rozpoczęły pierwsze testy systemów kolejowych. Od 1 września rozpocznie się kolejna procedura testów i odbiorów. Działania obejmą zakres urządzeń sterowania ruchem kolejowym, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej. 

Dla bezpieczeństwa podróżnych 

Testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu, obejmą m.in. system wentylacji, który liczy ok. 41 tys. mkw. kanałów i gwarantuje podróżnym bezpieczną i wygodną obsługę. W całym obiekcie zaprojektowano 5 wentylatorni, które w zależności od warunków pogodowych zapewnią odpowiednią temperaturę powietrza. Wentylacja i ruchome panele w dachu, będą sterowane za pomocą automatycznego systemu zarządzania budynkiem.

W odbiorach będą uczestniczyły specjalistyczne służby m.in. Państwowa Straż Pożarna. Sprawdzone będzie kilkadziesiąt urządzeń z zakresu obsługi pasażerów m.in. windy i schody ruchome. Testom zostanie poddany Dźwiękowy System Ostrzegawczy. System zapewnia koordynowanie informacji przekazywanych do osób znajdujących się w budynku dworca i na peronach - nadawanie niezależnych komunikatów także w sytuacjach nadzwyczajnych np. przy zagrożeniu pożarem. 

Po zakończeniu wszystkich testów urządzeń, systemów oraz instalacji wykonawca zakończy montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca. 

Wygodny i nowoczesny obiekt

Trzypoziomowy obiekt jest przyjazny podróżnym, posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami zapewnią 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetem Braille'a. Dodatkowo system prowadnic na podłogach wskazuje drogi m.in. do peronów, kas biletowych, wejścia/wyjścia. Na krawędziach peronowych zastosowano płyty wskaźnikowe, które ostrzegą i poinformują osoby niewidome o zmianie kierunku trasy. Obiekt oświetli 9 tysięcy lamp, w tym najnowocześniejsze energooszczędne oprawy typu LED.

Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce. Całkowita powierzchnia płyty w obszarze stacji i parkingu będzie miała ok. 65 tys. metrów kwadratowych, to 6 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Na pierwszym poziomie, 8 m pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Na podstawie informacji od przewoźników planujemy, że kasy biletowe wraz z zapleczem zajmą ponad 420 mkw. 

Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.