REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 wrz 2016 13:24
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna, fot. PLK SA
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia
Dworzec Łódź Fabryczna prawie gotowy - zobacz najnowsze zdjęcia

Pierwsze rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca Łódź Fabryczna w grudniu br. Wówczas podróżni wsiądą do pociągów z 4 nowych peronów. Już w sierpniu PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych. Zobacz najnowsze zdjęcia tej jednej z najważniejszych łódzkich inwestycji.

REKLAMA

Na stacji Łódź Fabryczna w sierpniu zostały zakończone wszystkie zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym. Zakończono budowę 4 peronów. W tunelu oraz obok peronów położono 12 km torów. Przygotowane jest 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także  urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu. Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna.

Jeszcze w sierpniu PLK rozpoczęły pierwsze testy systemów kolejowych. Od 1 września rozpocznie się kolejna procedura testów i odbiorów. Działania obejmą zakres urządzeń sterowania ruchem kolejowym, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej. 

Dla bezpieczeństwa podróżnych 

Testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu, obejmą m.in. system wentylacji, który liczy ok. 41 tys. mkw. kanałów i gwarantuje podróżnym bezpieczną i wygodną obsługę. W całym obiekcie zaprojektowano 5 wentylatorni, które w zależności od warunków pogodowych zapewnią odpowiednią temperaturę powietrza. Wentylacja i ruchome panele w dachu, będą sterowane za pomocą automatycznego systemu zarządzania budynkiem.

W odbiorach będą uczestniczyły specjalistyczne służby m.in. Państwowa Straż Pożarna. Sprawdzone będzie kilkadziesiąt urządzeń z zakresu obsługi pasażerów m.in. windy i schody ruchome. Testom zostanie poddany Dźwiękowy System Ostrzegawczy. System zapewnia koordynowanie informacji przekazywanych do osób znajdujących się w budynku dworca i na peronach - nadawanie niezależnych komunikatów także w sytuacjach nadzwyczajnych np. przy zagrożeniu pożarem. 

Po zakończeniu wszystkich testów urządzeń, systemów oraz instalacji wykonawca zakończy montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca. 

Wygodny i nowoczesny obiekt

Trzypoziomowy obiekt jest przyjazny podróżnym, posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami zapewnią 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetem Braille'a. Dodatkowo system prowadnic na podłogach wskazuje drogi m.in. do peronów, kas biletowych, wejścia/wyjścia. Na krawędziach peronowych zastosowano płyty wskaźnikowe, które ostrzegą i poinformują osoby niewidome o zmianie kierunku trasy. Obiekt oświetli 9 tysięcy lamp, w tym najnowocześniejsze energooszczędne oprawy typu LED.

Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce. Całkowita powierzchnia płyty w obszarze stacji i parkingu będzie miała ok. 65 tys. metrów kwadratowych, to 6 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Na pierwszym poziomie, 8 m pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Na podstawie informacji od przewoźników planujemy, że kasy biletowe wraz z zapleczem zajmą ponad 420 mkw. 

Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY