REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dworzec Warszawa Zachodnia jest już gotowy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 gru 2015 14:22
Dworzec Warszawa Zachodnia jest już gotowy
Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia
Dworzec Warszawa Zachodnia jest już gotowy
Dworzec Warszawa Zachodnia jest już gotowy
Dworzec Warszawa Zachodnia jest już gotowy

Nowy dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia zostanie oddany do użytku pasażerów
w środę 9 grudnia o godzinie 10:00. Powierzchnia obiektu wynosi ok. 1,3 tys. mkw. Dworzec powstał w rok dzięki współpracy PKP, Xcity Investment i HB Reavis.

REKLAMA

Od jutra podróżujący z dworca kolejowego Warszawa Zachodnia będą mogli skorzystać z zupełnie nowego, dodatkowego budynku, zlokalizowanego od strony Alei Jerozolimskich. Położenie obiektu ułatwi dostęp osobom korzystającym z komunikacji miejskiej. Gmach będzie stanowił dodatkową powierzchnię dla obiektu przy ulicy Tunelowej. Dotychczasowy dworzec będzie nadal obsługiwał podróżnych.

Architektura Dworca Zachodniego

Koncepcja architektoniczna inwestycji powstała na deskach pracowni FS&P ARCUS, a jej najbardziej charakterystycznymi elementami są znajdująca się nad głównym wejściem imponująca szklana kopuła o powierzchni 500 mkw. oraz wysoka na 20 metrów wieża zegarowa z tarczą o średnicy 3,5 metra. Nowy dworzec mieści się praktycznie w całości pod ziemią. W zlokalizowanej na poziomie -1 hali znajduje się 6 stanowisk kasowych i dwa biletomaty, w których można kupić bilety kolejowe i komunikacji miejskiej.

- To pierwsza nasza inwestycja realizowana we współpracy z PKP S.A. I mam nadzieję, że nie ostatnia, ponieważ dworzec Warszawa Zachodnia to nasz wielki sukces. Niecałe 12 miesięcy od rozpoczęcia budowy obiekt jest gotowy do użytku. Pasażerowie chwalą ciekawy design, imponującą szklaną kopułę i otoczenie dworca, które już teraz wygląda atrakcyjnie, a po oddaniu do użytku sąsiadujących biurowców zyska jeszcze bardziej – powiedział Stanislav Frnka, prezes zarządu HB Reavis Poland.

– Wspólnie z HB Reavis stworzyliśmy miejsce, w którym pasażerowie w komfortowych warunkach mogą zaczekać na pociąg, wypić kawę i kupić gazetę. Dworzec został zbudowany zgodnie z najnowszymi trendami, przestrzeń jest efektywnie zaplanowana i funkcjonalna – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A.

Dworzec bez barier architektonicznych

Nowy dworzec jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Okienka kasowe mają obniżone blaty, umożliwiające wygodną obsługę osób na wózkach inwalidzkich. Na dworcu znajdują się także ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, dostosowane toalety i wyznaczone miejsca parkingowe przed dworcem. W budynku dostępne są windy i schody ruchome. Kwestie dostosowania dworca do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych zostały zweryfikowane w audycie przeprowadzonym przez Stowarzyszenie „Integracja”.

Budowa nowego budynku dworcowego przyczyniła się również do rewitalizacji jego najbliższego otoczenia. W ramach inwestycji przebudowano skrzyżowanie Al. Jerozolimskich i ulicy Ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”, co pozwoliło na znaczne usprawnienie ruchu samochodowego w ciągu Alei Jerozolimskich.

Na dworcu do dyspozycji podróżnych będą restauracja McDonald’s, salonik prasowy Relay, księgarnia Matras, kantor oraz dwa bankomaty. Bezpośrednio przy wejściu do dworca, na poziomie 0, przewidziano 33 miejsca parkingowe typu kiss & ride, gdzie osoby odprowadzające będą mogły bezpłatnie zostawić samochód na 15 minut. Pod koniec przyszłego roku, gdy do użytku zostanie oddany pierwszy etap sąsiadującego z dworcem kompleksu biurowego West Station, udostępniony zostanie również płatny parking podziemny.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY