REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 maj 2018 11:02
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
Prelegenci sesji "Informacja w przestrzeni publicznej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału
EEC: Chaos, dezinformacja i natłok reklam. Przestrzeń publiczna w Polsce daleka od ideału

Przestrzeń publiczna w Polsce przechodzi spektakularną metamorfozę. Powstaje coraz więcej dobrze zaprojektowanych budynków, ale wciąż mamy do czynienia z chaosem w przestrzeni związanym m.in. z natłokiem reklam. Lekiem na całe zło miała być ustawa krajobrazowa. Czy coś zmieniła? O tym rozmawiali prelegenci sesji "Informacja w przestrzeni publicznej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2018 w Katowicach.

REKLAMA

Pod koniec lat 80. nastąpił dynamiczny rozwój gospodarczy Polski, który wpłynął na przestrzeń publiczną. - Być może ktoś powie, że nastąpiła jej degradacja. Reklama i informacja wizualna dołożyła swoją cegiełkę do procesu zmian, choć to one są uważane jako główny winowajca chaosu, a być może są tylko "chłopcem do bicia" – rozpoczął dyskusję Maciej Głogowski, zastępca redaktor naczelnej, radio TOK FM. Jakie warunki w dobie gospodarki 4.0. trzeba spełnić, aby zmienić wizerunek przestrzeni miejskiej na lepszy? Jaka powinna być idealna przestrzeń publiczna?

Krzysztof Gasidło, kierownik, Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Politechnika Śląska, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich, podał definicję przestrzeni publicznej. - Zgodnie z ustawą akcentuje ona zaspokojenie potrzeb społecznych, choć nie definiuje, co to są za potrzeby. A definicja z Wikipedii kładzie nacisk na miejsca dostępne. Trzeba pamiętać, że to my jesteśmy podmiotem, możemy robić to co chcemy, oczywiście zgodnie z prawem i obyczajem – mówił urbanista.

O przestrzeni publicznej i o tym jaka powinna być pisało wielu teoretyków, w tym urbanistów, architektów czy socjologów. - Większość teoretyków doszła do wniosku, że przestrzeń publiczna powinna być użyteczna i powinna nam służyć. Powinna też służyć działalności gospodarczej i, co istotne, robi to od dłuższego czasu - zauważył Gasidło.

Tomasz Bukowski, Key Account Manager, Samsung Electronics Poland dodał, że idealna przestrzeń publiczna powinna odpowiadać na potrzeby różnych ludzi.

Jaka jest dziś przestrzeń publiczna w Polsce? Prelegenci zwracali uwagę, że często panuje w niej chaos wynikający z nadmiaru komunikatów, reklam, braku standaryzacji i nie do końca dobrze funkcjonującej ustawy krajobrazowej. Dlatego tak ważne jest budowanie czytelnego komunikatu przez władze miejskie, wyznaczenie reklamie granic, ale także poważna debata o jakości reklamy i wspólne działanie władz, użytkowników przestrzeni i biznesu w imię lepszej przestrzeni.

Wyzwanie numer 1: informacja w przestrzeni, czyli jak budować czytelny komunikat

Z chaosem w przestrzeni próbują walczyć władze miejskie m.in. poprzez budowanie systemów informacji przestrzennej. - Warszawa była jednym z pierwszych miast, które zaczęło porządkować system informacji przestrzennej – nadmienił Michał Olszewski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy. Jak podkreślał, dziś Warszawa nadal rozwija np. system dotyczący Wisły. Te działania mają na celu stworzenie jednego spójnego systemu informacyjnego.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.