REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ekologiczny certyfikat dla Futura Park

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 mar 2014 15:06
Ekologiczny certyfikat dla Futura Park
Futura Park Kraków

Centrum handlowe Futura Park Kraków zdobyło certyfikat BREEAM In-Use potwierdzający, że proekologiczne rozwiązania zastosowane na etapie projektowania zostały z powodzeniem wdrożone zarówno w zakresie bieżącego funkcjonowania jak i zarządzania obiektem.

REKLAMA

Krakowski Futura Park jest drugim centrum w Polsce, które otrzymało prestiżowy certyfikat BREEAM już na etapie projektu. Deklarowane wówczas „zielone rozwiązania” zostały w pełni zastosowane w funkcjonującym obiekcie, co potwierdza dzisiejszy certyfikat BREEAM In- Use, przyznany niespełna 2,5 roku po otwarciu centrum.

Audytorzy BREEAM badali centrum w 10 obszarach: zarządzanie, użyte materiały, transport, gospodarowanie odpadami, zużycie wody i energii elektrycznej, zanieczyszczenia, zdrowie i samopoczucie oraz zagospodarowanie terenów zielonych i innowacyjność.

- Wysokie standardy w zakresie ekologii to jeden z bardzo istotnych warunków sprawnego funkcjonowania naszych centrów w Polsce i za granicą. Obecnie 100 % centrów wyprzedażowych Grupy Neinver w całej Europie działa zgodnie z wymaganiami „zielonych certyfikatów” BREEAM In- Use – mówi Agata Brzezińska, Country Manager Neinver Polska.

Standardy ekologiczne wprowadzone w krakowskim Futura Parku mają minimalizować lub wyeliminować negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne. W budynku działają urządzenia umożliwiające odzyskiwanie energii z naturalnych źródeł. Dzięki licznym przeszkleniom w maksymalny sposób wykorzystywane jest światło dzienne, a natężenie oświetlenia wewnątrz jest regulowane przez specjalny system. Zastosowano energooszczędne, LEDowe źródła światła. Świadectwo charakterystyki energetycznej obiektu wskazuje na niskie zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną. Armatura sanitarna o odpowiednio regulowanym czasie wypływu wody w toaletach i łazienkach pozwala na regularną oszczędność w pisuarach, umywalkach i pod prysznicami.

Wszystkie odpady są poddawane segregacji zgodnie z przyjętymi standardami eko. Dotyczy to zarówno odpadów wyrzucanych przez klientów centrum jak i poszczególnych najemców obiektu. Budynek wyposażony jest w systemy mające na celu zapobieganie, wczesne wykrywanie oraz minimalizowanie skutków wszelkich wycieków substancji -tak wody jak i substancji chemicznych, niezbędnych do pracy urządzeń.

Regularnie badana jest również jakość powietrza wewnątrz, zarówno pod względem zawartości dwutlenku węgla jak i odpowiedniej temperatury, sprzyjającej komfortowi pracy i robienia zakupów.
Obiekt posiada wysoki wskaźnik udziału terenów biologicznie czynnych. Wokół budynku nasadzonych jest ponad 70 gatunków roślin, dobranych nie tylko ze względów estetycznych, ale również odporności na warunki siedliskowe.

Krakowski Futura Park to autorski koncept firmy Neinver, skupiający na jednym obszarze Outlet FACTORY i tradycyjne centrum handlowe. Na 42 tys. mkw. powierzchni handlowej skupiono sklepy najpopularniejszych marek polskich i światowych, zarówno w znacznie obniżonych jak i regularnych cenach.

FUTURA Park Kraków jest zlokalizowany przy popularnej obwodnicy Krakowa i krajowej 79-tce. Do dyspozycji klientów jest parking na 1400 samochodów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.