REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ekscytujące, nowe i autentyczne. Inwestorzy i architekci przed wzywaniem, jak projektować dziś obiekty handlowe

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 cze 2018 13:00
Ekscytujące, nowe i autentyczne. Inwestorzy i architekci przed wzywaniem, jak projektować dziś obiekty handlowe
fot. Broadway Malyan

Jak sprawić, aby projekt handlowy - poczynając od pojedynczego butiku a kończąc na gigantycznym centrum handlowym - odniósł sukces? Jak architekci powinni projektować obiekty handlowe? Co dziś tworzy pozytywne doznania w handlu?

REKLAMA

Handel jest kluczowym elementem projektów wielofunkcyjnych. Przyciąga klientów i jest wartością dodaną w przypadku powierzchni biurowych i mieszkaniowych. - Projekty handlowe, w których uwzględnia się sposób spędzania wolnego czasu przez klientów oraz w których stosuje się holistyczne podejście do doznań konsumentów, odnoszą największe sukcesy. Widać coraz większą świadomość potrzeby budowania tożsamości miejsca oraz tworzenia różnego rodzaju pozytywnych wrażeń we wszystkich kanałach sprzedaży. Detaliści szybko to zrozumieli i zaczęli przywiązywać dużą wagę do emocji związanych z ich marką - wskazuje Jeremy Salmon, architekt i dyrektor Broadway Malyan.

Idą zmiany

Na całym świecie coraz więcej ludzi przenosi się do miast. Stają się bogatsi zarówno w odniesieniu do wolnego czasu, jak i dochodu, którymi dysponują. Przeprowadzają się do obszarów miejskich, aby korzystać z dostępnej opieki zdrowotnej, edukacji, bezpieczeństwa i ogólnego tzw. "dobrobytu". Miasta stwarzają wiele możliwości i oferują dziś szeroki wachlarz atrakcji.

- Najbardziej widoczne jest to w regionie Azji i Pacyfiku. W Chinach liczba osób ze średnim dochodem (tzn. 35 000 USD lub więcej) potroiła się, a w Indiach podwoiła. Afryka, Ameryka Łacińska i Europa Wschodnia również podlega temu trendowi - wskazuje Jeremy Salmon. W przypadku Ameryki Północnej i Europy Zachodniej szybki wzrost może być trudniejszy do zobaczenia. Dzieje się tak ze względu m.in. wysoką konkurencyjność gospodarek tak typową dla dojrzałych rynków.

Zdaniem eksperta, marki modowe, technologiczne, kawiarniane czy restauracyjne będą pierwszymi beneficjentami zwiększonych wydatków, gdyż wraz ze wzrostem dochodów, ludzie wydają więcej na produkty lepszej jakości, dobra luksusowe oraz wypoczynek. Efektem tych zmian jest wzrost znaczenia personalizacji, w tym także produktów wytwarzanych na specjalne zamówienie.

Klejnot w koronie

W opinii eksperta, siła marki leży w tym, aby wzbudzić szerokie zainteresowanie konsumentów. - Należy kreować jasne wartości i budować znajomość marki oraz coraz mocniejszą, osobistą relację z konsumentem - podkreśla i dodaje, że dzięki technologii, marki zyskują bardziej międzynarodowy charakter, a preferencje klientów nie są już tylko kształtowane przez to, co jest dostępne lokalnie. Firmy muszą też umiejętne zaprezentować markę, ale też zapewnić doznania dostosowane do klientów zgodne z ich międzynarodowym brandem.

- To wszystko ma duży wpływ na projektowanie i układ przestrzeni - od małych butików po salony flagowe. Salony firmowe lub tzw. centra marki powinny być klejnotem w koronie dla każdego producenta. Bowiem są one czymś więcej niż miejscem zakupu produktu. Powinny odzwierciedlać sposób w jaki dany produkt spełnia oczekiwania klienta i zapewniać wyjątkowe wrażenia związane z określoną lokalizacją - twierdzi Salmon i dodaje, że sklepy te są często jedną z głównych atrakcji centrów handlowych i mogą mieć duży wpływ na sukces danego obiektu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.