REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Eksperci o zagospodarowaniu Mola Rybackiego. Jak pokierować rozwój?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 lip 2018 11:00
Eksperci o zagospodarowaniu Mola Rybackiego. Jak pokierować rozwój?
fot. mat. prasowe

Przywództwo, komunikacja, zaangażowanie i partnerstwo – podczas warsztatu doradczego ULI wypracowano rekomendacje dla projektu Mola Rybackiego w Gdyni.

REKLAMA

Celem warsztatu doradczego zorganizowanego przez Urban Land Institute (ULI) we współpracy z władzami Gdyni było wypracowanie rekomendacji dotyczących zagospodarowania Mola Rybackiego, stanowiącego część inicjatywy znanej jako Śródmieście Morskie. Międzynarodowy zespół ekspertów-wolontariuszy zachęcał lokalny samorząd do utrzymania roli lidera projektu, a jednocześnie wskazał kluczowe kierunki jego rozwoju. Główne wnioski to m.in. konieczność międzynarodowej promocji tego przedsięwzięcia oraz postawienia na placemaking angażujący możliwie szerokie grono interesariuszy.

Rekomendacje te są wynikiem dwudniowego warsztatu, który odbył się w Gdyni w lutym tego roku. Podczas spotkania omówiono szanse i wyzwania związane z realizacją Śródmieścia Morskiego – programu rewitalizacji 71-hektarowego terenu sąsiadującego z centrum miasta i Zatoką Gdańską.

Warsztat był w szczególności poświęcony przyszłym funkcjom działki położonej na końcu Mola Rybackiego – nabrzeża niegdyś obsługującego flotę połowową. Doradcy ULI odbyli rozmowy z ponad 50 deweloperami, architektami, potencjalnymi inwestorami, mieszkańcami i władzami miasta, w tym prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem oraz wiceprezydentem ds. gospodarki Katarzyną Gruszecką-Spychałą.

- Dążymy do stworzenia tętniącego życiem nabrzeża, które stanie się ważną i rozpoznawalną na świecie częścią Gdyni. Chcemy, aby było to miejsce ogólnodostępne, gdzie mieszkańcy i turyści będą mogli cieszyć się bliskością morza, a firmy zarabiać – powiedziała Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Warsztat zorganizowany przez ULI był dla nas okazją, aby wsłuchać się w głosy ekspertów i zwykłych ludzi. Pokazał też, że projekt Śródmieścia Morskiego ma ogromny potencjał, ale równocześnie wymaga odpowiedzi na wiele wyzwań. Dzięki doświadczeniu doradców ULI poznaliśmy inspirujące przykłady podobnych inwestycji w innych miastach. Jestem przekonana, że finalnie pomoże nam to osiągnąć nasz cel – dodała.

Główne rekomendacje ekspertów ULI

Gdynia może być liderem – Pomimo ograniczonego wpływu władz miasta na proces planistyczny dotyczący tego obszaru, to one powinny być autorem ogólnej wizji rozwoju Śródmieścia Morskiego. Konieczny jest dialog z właścicielami gruntów, deweloperami, inwestorami, przedsiębiorcami i mieszkańcami.

Gdynia musi mówić głośniej o Śródmieściu Morskim – Gdynia powinna prezentować na forum międzynarodowym wizję swojego rozwoju oraz markę Śródmieścia Morskiego. Niezbędne jest zintensyfikowanie działań promocyjnych, marketingowych i brandingowych.

Molo Rybackie powinno być miejscem dla wszystkich – Chcąc stworzyć unikalną przestrzeń, należy myśleć i działać na ludzką skalę. Działania w zakresie placemakingu powinny być prowadzone już teraz, z wykorzystaniem bogatego dziedzictwa kulturowego Gdyni.

Gdynia musi szukać sojuszników – Władze Gdyni powinny skoncentrować się na budowaniu efektywnych partnerstw z podmiotami zewnętrznymi, dzięki którym, nawet nie posiadając wystarczających zasobów gruntów lub środków inwestycyjnych, mogą pozostać liderem rozwoju Śródmieścia Morskiego.

- Gdynia ma wiele do zaoferowania. Żyją tu jedni z najszczęśliwszych ludzi w Polsce, rozwija się przemysł morski, sektor logistyczny i technologiczny. Mamy nadzieję, że rady naszych ekspertów pomogą Gdyni wykorzystać jej potencjał. Liczymy, że umożliwią one stworzenie nowej dzielnicy, która stanie się integralną częścią miasta oraz pomoże wypromować je na całym świecie – powiedziała Lisette van Doorn, dyrektor generalna ULI Europe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.