REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ekstremalne podróże, ekstremalne wydatki - milenialsi biją rekordy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 sie 2018 11:40
Ekstremalne podróże, ekstremalne wydatki - milenialsi biją rekordy
fot. hotels.com

Z siódmego, corocznego raportu Hotels.com, wynika, że chińscy milenialsi na podróże wydają o 80 proc. więcej niż w poprzednim roku. Dostęp do zaawansowanych technologii, ryzykownych atrakcji, egzotycznej kuchni i wszystko co dobrze prezentuje się na portalach społecznościowych to główne kryteria wyboru destynacji podróży. Wakacje w klimacie paryskich katakumb czy Wrót Piekieł w Turkmenistanie wybiera ponad połowa chińskich respondentów a 40 proc. z nich kieruje się zabobonami przy wyborze wystroju czy też położenia hotelowego pokoju.

REKLAMA

Badanie pt. Chinese International Travel Monitor (CITM) poświęcone podróżom zagranicznym Chińczyków opublikowane przez Hotels.com ujawniło, że chińscy milenialsi wydali o 80 proc. więcej niż w zeszłym roku. Inspiracją dla ich wyjazdów są media społecznościowe. Podczas wypraw szukają ekstremalnych doznań, egzotycznych przysmaków oraz hoteli wyposażonych w nowoczesne technologie czy nawet coworkingi.

Popkultura, kino i telewizja (62 proc.) to główne źródła ich inspiracji. I mimo, że nadal najmilej widziani czują się w azjatyckich krajach, za cele podróży wybierają m.in. USA, Francję, Makau, Australię i Niemcy.

W 2017 r. selfie i relacje z wypraw stanowiły istotny element podróży chińskich milenialsów. 63 proc. z nich wykorzystywało selfie do zdobywania lajków i budowania własnej marki w mediach społecznościowych. Zapytani, dlaczego zaawansowana technologia przydawała się podczas podróży, 15 proc. chińskich respondentów doceniło ją za to, że zwiększała ich obecności w mediach społecznościowych.

Jak stwierdza Nelson Allen, dyrektor generalny na Azję i Pacyfik marki Hotels.com,  Choć milenialsi kierują trendami w mediach społecznościowych, według raportu żadne pokolenie nie pozostaje nieczułe na siłę przyciągania mediów społecznościowych. Ogółem 52 proc. podróżujących z Chin było zafascynowanych treściami aktualności w mediach społecznościowych, a jedna trzecia starszego pokolenia twierdziła, że na ich decyzje o podróżach i związane z nimi zachowania wpływ miały ich obeznane z cyfrowym światem dzieci.

Najpierw impreza, potem plany

Ponad jedną trzecią podróżujących z Chin przyciąga frywolna atmosfera imprez w Makau, Bangkoku, Amsterdamie czy Las Vegas. Na wczasy wybierają się poza sezonem a na planowanie poświęcają dużo mniej czasu, niż w poprzednich latach. Ponadto, chińscy milenialsi lubią podróżować z duszą na ramieniu – prawie połowa z nich chciałaby odwiedzić Wrota Piekieł w Turkmenistanie, a ponad jedna trzecia – katakumby paryskie.

Statystyki pokazują również, że częściej niż starsze pokolenie, milenialsi poświęcają uwagę przesądom i zabobonom. 40 proc. z nich unika luster umieszczonych naprzeciw łóżka (w porównaniu z 35 proc.w przypadku pokolenia ich rodziców). Nie chcą być również zakwaterowani na końcu korytarza (41 proc. w porównaniu z 35 proc.) i niechętne mieszkają na czwartym lub siódmym piętrze (20 proc. w porównaniu z 12 proc.).

Wyjątkowe podróże dopełniają niepowtarzalne hotele. Pobyt w nietypowym obiekcie był ważny dla ponad połowy podróżujących, dla których niestandardowe i niezależne hotele o lokalnym kolorycie były atrakcyjniejsze (55 proc.) niż hotele z dużą liczbą gwiazdek. Kolejne 33 proc. zarezerwowało hotele butikowe, 23 proc. – ekologiczne hotele, a 21 proc.– hotele dysponujące najnowocześniejszymi technologiami.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.