REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Elastyczne biuro - jak pogodzić udaną aranżację z kosztami

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 sty 2015 11:57
Elastyczne biuro - jak pogodzić udaną aranżację z kosztami
Biuro CBRE w Rondo 1, Warszawa, fot. CBRE

Dla firm podejmujących decyzję o nowej aranżacji siedziby, nie bez znaczenia pozostaje czynnik finansowy. Dowodzi tego „Fit-out cost guide”, poradnik przygotowany przez CBRE we współpracy z wiodącymi dostawcami rozwiązań biurowych. Jak wynika z analiz zawartych w przewodniku, koszt aranżacji powierzchni biurowej w modelu elastycznym może być niższy od modelu tradycyjnego.

REKLAMA

Elastyczne biuro jest odpowiedzią na zmieniający się styl pracy, w szczególności zwiększającą się mobilność pracowników. Jego rosnąca popularność jest też wynikiem rosnącej świadomości, na temat tego, że różne formy pracy wymagają odpowiednio dopasowanej przestrzeni biurowej. Dlatego w elastycznych biurach powstają tzw. „gorące biurka”, ale także strefy dostosowane do różnych rodzajów aktywności: małe salki konferencyjne i miejsca do nieformalnych spotkań,  pokoje do pracy cichej, rozmów telefonicznych czy po prostu odpoczynku. Badania dowodzą, że przedstawiciele pokolenia Y chcą pracować w otwartych, elastycznych biurach, sprzyjających interakcji i współpracy. Według danych Oxygenz, prawie 1/3 z nich nie ma nic przeciwko shared deskingowi. 73 proc. przedstawicieli pokolenia Milenium preferuje mniej formalne miejsca spotkań niż sale konferencyjne.

Opisany w „Fit-out cost guide” koszt aranżacji biura opiera się na modelu typowej przestrzeni biurowej o powierzchni 1 tys. mkw., dedykowanej 95 pracownikom, zlokalizowanej w centralnej części biurowej Warszawy. Z zaprezentowanych wyliczeń wynika, że przy utrzymaniu średniego standardu wyposażenia, koszt aranżacji takiego biura w modelu elastycznym nie tylko nie przekracza, ale jest nawet nieco niższy niż w przypadku modelu standardowego (odpowiednio 470 i 475 tys. zł).

- Elastyczne biuro to korzyść zarówno dla pracodawców jak i pracowników. 48 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Dell, twierdzi, że pracując w biurze są często rozpraszani. Jeden na pięciu badanych korzysta natomiast ze słuchawek żeby odciąć się od hałasu. Biuro, które zapewnia strefy do różnych form pracy pozwala pogodzić potrzeby osób pracujących indywidualnie i w skupieniu, jak i tych, których zadania opierają się na interakcji z innymi. – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu,  Członek Zarządu, Mikomax Smart Office.

 „Fit-out cost guide”, przygotowany przez CBRE i partnerów, m.in. Mikomax Smart Office jest zestawem wskaźników rynkowych niezbędnych przy planowaniu przearanżowania powierzchni biurowej bądź zmianie lokalizacji biura.. Na ich podstawie ustalone zostały koszty budowy i wykończenia biura w trzech najbardziej popularnych standardach – zarówno dla modelu biura  tradycyjnego oraz dla nowego na naszym rynku konceptu biura elastycznego.

- „Fit-out cost guide” został opracowany z myślą o naszych klientach, których w kwestii aranżacji biur na całym świecie łączy pytanie: „Ile to będzie nas kosztować…?”. Wszyscy najemcy oraz właściciele biurowców, a także klienci w Polsce planując zmianę siedziby bądź modernizację obecnego biura, chcą wiedzieć, na jakie koszty muszą się przygotować. Nasz informator, stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie CBRE, wiedzę naszych partnerów oraz informacje z lokalnego rynku powierzchni biurowych, ma za zadanie dostarczyć im tych niezbędnych informacji w procesie podejmowania decyzji o pozostaniu bądź relokacji – mówi Karina Kreja, zastępca dyrektora działu doradztwa budowlanego, liderka Strategii Środowiska Pracy w CBRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.