REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M

  • Autor: propertydesign.pl
  • 24 mar 2014 15:13
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Nowa aranżacja przestrzeni biurowej typu open space, fot. 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M
Ergonomia, elastyczność i kreatywność - biuro 3M

Zakład produkcyjny amerykańskiego koncernu 3M we Wrocławiu został rozbudowany. W ramach projektu rozbudowy firmy m.in. zaaranżowano nową przestrzeń biurową. W większości przypadków 3M przygotowuje koncepcje aranżacji we własnym zakresie. Tu za projekt wnętrza odpowiada PM Group.

REKLAMA

Rozbudowa amerykańskiego koncernu 3M niedawno się zakończyła. Firmie 3M w aranżacji biura zależało nie tylko na estetyce wnętrza, ale przede wszystkim na jej ergonomii oraz elastyczności.

W koncernie 3M powstał zbiór standardów opracowany przez Centralny Departament ds. Inwestycji Budowlanych z udziałem zespołów z różnych części świata. – Standardy te określają wytyczne do projektowania, które uwzględniają nie tylko ergonomię i elastyczność, ale przede wszystkim wpisują się w wartości i cele, zgodnie z którymi podąża korporacja. Należą do nich między innymi dążenie do innowacji i kreatywności, tworzenie środowiska globalnej współpracy oraz miejsc, w których grupy łączą się w zespoły. Na podstawie wytycznych, które w kolejnych poziomach szczegółowości przekładają się na konkretne rozwiązania, w większości przypadków 3M przygotowuje koncepcje aranżacji we własnym zakresie. W dalszej kolejności wytyczne i koncepcja przelewane są na rysunki przez wybieranych do poszczególnych zadań inwestycyjnych projektantów – wyjaśnia Kamil Mierzejewski, Inżynier ds. Projektów, Lider ds. Inwestycji Budowlanych w 3M. Przykładem tego rodzaju realizacji są inwestycje we Wrocławiu przy ulicy Kowalskiej. Pomimo, iż główną funkcją tych obiektów jest działalność produkcyjna ww. postępowanie znalazło zastosowanie w projektowaniu obszarów biurowych.

– W ramach tych koncepcji dominującą jest przestrzeń otwarta tzw. „Open space”, do której powstają w odpowiednich ilościach i rozmiarach pomieszczenia spotkań (6-12 osób), większe sale konferencyjne (>12 osób), tak zwane "Focus room" - pomieszczenia przeznaczone na krótkie jedno/dwu osobowe prywatne rozmowy, oraz dedykowane dla wyższego szczebla dyrekcji biura, których wielkość i aranżacja pozwala na łatwą zmianę w biuro dwu osobowe lub 6 osobową salę spotkań – tłumaczy.

Dobór materiałów wykończeniowych, kolorystyki oraz umeblowania jest przygotowany przez zespół 3M na podstawie oferty dostawców, z którymi firma współpracuje. – Przykładem projektu, w którym poza własnymi zasobami skorzystaliśmy ze wsparcia zewnętrznego dostawcy usług projektowania wnętrz - jest powstała w zeszłym roku nowa kantyna 3M oraz obszar recepcji budynku IATD2 właśnie we wrocławskim kompleksie. Projekt wnętrza został przygotowany przez firmę PM Group, która realizowała całość dokumentacji projektowej, budowlanej i ofertowej dla tej części rozbudowy w latach 2011/2012 – zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.