REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ewolucja dzielnic biznesowych jakie znamy jest nieunikniona

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 paź 2018 10:21
Ewolucja dzielnic biznesowych jakie znamy jest nieunikniona
fot. unsplash

Tematem ostatniego tegorocznego spotkania PLACES + SPACES zorganizowanego przez polski oddział Urban Land Institute była ewolucja dzielnic biznesowych, w szczególności tych zlokalizowanych w centrach miast. Starania firm o pozyskanie i zatrzymanie najbardziej utalentowanych pracowników odciskają swoje piętno również na funkcjach i sposobach korzystania ze śródmiejskich przestrzeni. Dzielnice do tej pory często postrzegane jako skupiska zamkniętych budynków ze szkła i betonu lub ekskluzywnych kamienic ewoluują, stając się przestrzeniami otwartymi i żyjącymi nie tylko w godzinach pracy.

REKLAMA

Wstępem do dyskusji o oczekiwaniach stawianych dzielnicom biznesowym była prezentacja głównych wniosków płynących z raportu „The attractiveness of world-class business districts” opracowanego przez EY i Urban Land Institute. Lider badania, Vincent Raufast, Senior Manager w EY Advisory, wskazał na szczególny związek pomiędzy oceną atrakcyjności takich miejsc, a ich potencjałem do przyciągania utalentowanych pracowników. Aż 70 proc. firm zadeklarowało, że „dostęp do talentów” jest dla nich kluczowy. Z kolei drugim najważniejszym kryterium – „bardzo ważnym” dla 47 proc. ankietowanych – okazało się znaczenie jakości środowiska miejskiego i dostępu pracowników do kultury, rozrywki, miejsc wypoczynku czy terenów zielonych.

- Typowe dzielnice biznesowe w śródmieściach otwierają się np. start-upy i młodych przedsiębiorców. Ich potrzeby są inne niż w przypadku korporacji, co prowadzi do wzrostu znaczenia rozwiązań elastycznych. Trend „business-as-a-service jest faktem, a w perspektywie najbliższych pięciu lat globalny wolumen powierzchni przeznaczonej właśnie dla takich nowych użytkowników, ulegnie potrojeniu – stwierdził Vincent Raufast.

Dyskusja pomiędzy uczestnikami piątego spotkania PLACES + SPACES udowodniła, że definicja centrum miasta jest subiektywna. Jednak zarówno Jacek Wachowicz, prezes Immobel Poland, Magdalena Bartkiewicz-Podoba, dyrektor generalny Liebrecht & wooD Poland, jak i Soren Olsen, partner w Cushman & Wakefield Polska, zgodnie przyznali, że coraz częściej dzielnice, które jeszcze kilka- kilkanaście lat temu nie były postrzegane jako śródmieście, nagle zaczynają skupiać się miejskie życie we wszystkich jego przejawach.

Również Olle Zetterberg, były prezes Stockholm Business Region – organizacji odpowiedzialnej za promocję i rozwój szwedzkiej stolicy, w swoim wystąpieniu podkreślił wzrost znaczenia centrów miast. - Ludzie chcą pracować tam, gdzie jest życie. Chcą być w centrum wydarzeń – stwierdził. Podkreślił też rolę władz miejskich w tworzeniu atrakcyjnych dzielnic biznesowych. - Miasto nie musi zapewniać przedsiębiorcom biur – skutecznie zrobią to deweloperzy. Powinno natomiast tworzyć podstawy do skutecznego prowadzenia biznesu – sprzyjać rozwojowi darmowej edukacji, inwestować w łatwy dostęp do szybkiego internetu.

- Piąte spotkanie PLACES + SPACES było ostatnim zaplanowanym przez Urban Land Institute w tym roku. Cieszymy się, że udało nam się wypracować formułę docenioną przez blisko pół tysiąca uczestników. W przyszłym roku planujemy kolejne wydarzenia sprzyjające wymianie doświadczeń pomiędzy światowej klasy ekspertami oraz przedstawicieli branży nieruchomości, architektury i urbanistyki w Polsce – podsumowała Dorota Wysokińska-Kuzdra, przewodnicząca Urban Land Institute Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.