REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 sty 2015 14:40
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
AVON Studio, fot. AVON
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon
Feeria barw w jedynym takim sklepie Avon

Otwarte w warszawskiej galerii Złote Tarasy Avon Studio jest przedsięwzięciem historycznym – to pierwszy na świecie salon marki łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym. Generalnym wykonawcą była firma Forbis Group.

REKLAMA

Decyzja Avon o zbudowaniu sklepu w galerii handlowej jest ewenementem na skalę globalną. Wiadomość jest o tyle zaskakująca, że Avon postrzegany jest jako najbardziej popularna marka kosmetyczna dystrybuowana w sprzedaży bezpośredniej poprzez konsultantki. Amerykańska firma Avon działa w ponad 100 krajach, a stacjonarny sklep łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym obecnie funkcjonuje jedynie w Polsce.

Realizacja jest efektem międzynarodowej współpracy. Shop concept Studia Avon powstał w Londynie – autorem projektu jest brytyjska pracownia Umbrella.

Colliers International, była odpowiedzialna za wybór wykonawcy i nadzór projektu z ramienia inwestora. Stanowisko generalnego wykonawcy powierzono polskiej firmie Forbis Group. Do jej obowiązków należała kompleksowa realizacja kwestii budowlano-aranżacyjnych, wykonanie mebli i grafik ulokowanych wewnątrz sklepu w przykuwających wzrok lightboxach.

Paleta kolorów Avon – biel, magenta i czerń – została wyraźnie zaznaczona w salonie, zarówno w ogólnym ujęciu, jak i elementach dekoracyjnych. W dużej mierze biała zabudowa meblowa zyskała wyrazistość i kobiecy sznyt dzięki krawędziom w odcieniu amarantowym. Różowo-białą stylistykę przełamano czarnymi kontrastowymi detalami. Całość wyposażenia została wykończona w wysokim połysku, co w połączeniu ze stalą stworzyło charakterystyczną i rozpoznawalną przestrzeń – świeżą i nowoczesną.

Butik podzielono na szereg stref produktowych. Dzięki tej klasyfikacji udało się stworzyć miejsce, które przyciąga klientów stopniowo w głąb sklepu. Cechą charakterystyczną Avon Studio jest położenie lady obsługi w centralnej części sklepu oraz niespotykana w innych sklepach ilość miejsca, przeznaczona na wygodne testowanie kosmetyków – powierzchnia Avon Studio sięga 190 mkw. Zapachy, bestsellery marki Avon, zlokalizowano w głębi, aby zachęcić do poszukiwań i odkrywania kolejnych stanowisk. Feeria barw w strefie kosmetyków kolorowych ulokowana bezpośrednio przy wejściu do salonu widoczna z zewnątrz zaprasza przechodniów. „Ściana WOW”  złożona z wbudowanych ekranów LCD nabrała charakteru promocyjnego – łączy prezentację oferty produktowej, sugestii pomysłów na upominki i dziedzictwa marki. Za wejściem ustawiono stoły z ofertą sezonową. Na strefę pielęgnacyjną przeznaczono białe regały z podświetlanymi półkami. Niedaleko nich wyznaczono kącik wypoczynkowy, w którym na wygodnych siedzeniach można spokojnie porozmawiać z konsultantkami Avon.

Zróżnicowana faktura posadzki, będącej połączeniem drewnianych paneli, płyt kamiennych i miękkich wykładzin dywanowych wraz z ciekawymi rozwiązaniami aranżacyjnymi sufitu oraz oświetleniem punktowym i ogólnym nadały każdej kategorii produktów niepowtarzalną osobowość, naturalnie wydzielając poszczególne strefy.

- Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem – przyznaje Ewa Seremak, Project Manager z Forbis Group. – Studio Avon to pierwsze przedsięwzięcie tego typu na skalę globalną. Idea zakładała stworzenie swoistego placu zabaw – przestrzeni, w której klientki będą mogły w przyjemnej atmosferze dotykać, testować, próbować – po prostu bawić się produktami marki. Zgodnie z oczekiwaniami inwestora wnętrze miało być ekskluzywne, nowoczesne i funkcjonalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY