REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Format convenience - podbije rynek centrów handlowych w Polsce?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 sie 2017 11:08
Format convenience - podbije rynek centrów handlowych w Polsce?
CH Atut - centrum w formacie convenience, fot. mat. prasowe

Na rozwój formatu convenience wpływają trendy konsumenckie, zachowania zakupowe i preferencje klientów m.in. potrzeba realizacji szybkich zakupów, komfortu i dogodnej lokalizacji - twierdzi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

REKLAMA

Klienci cenią sobie bliskość obiektów, w których znajdują się sklepy i punkty usługowe pierwszej potrzeby: operator spożywczy, drogeria, księgarnia, sklep odzieżowy, apteka, kiosk z prasą, bank, sklep z akcesoriami do domu czy punkt gastronomiczny. Dostęp do podstawowej oferty w jednym miejscu i indywidualne podejście do klienta sprawiają, że odwiedzają je kilka razy w tygodniu i realizują tu swoje podstawowe zakupy.

- W najbliższych latach będzie to najszybciej rosnący segment nowoczesnego handlu. Regularnie wzrasta również sprzedaż w tym segmencie i może wkrótce zająć 11 proc. rynku - nadmienia Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

Współczesny konsument żyje szybko, dłużej i więcej pracuje, coraz częściej prowadzi też jednoosobowe gospodarstwo domowe i chce zakupić potrzebne produkty bardzo szybko np. w drodze z pracy do domu.

- Format convenience jest najlepiej dostosowany do zwiększającej się częstotliwości zakupów w bliskich lokalizacjach. To obiekty spełniające oczekiwania zakupowe konsumentów, ale również, ze względu na powierzchnię handlową i logistykę mają bardzo duży potencjał rozwoju regionalnego i pozwalają osiągać wyższą rentowność najemcom – uważa Gaczorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY