REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Galeria Jurajska zdała egzamin z bycia eko

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 sie 2019 12:04
Galeria Jurajska zdała egzamin z bycia eko
fot. mat. pras.

Galeria Jurajska może pochwalić się już posiadaniem prestiżowego certyfikatu BREEAM In-Use, który potwierdza przyjazność dla środowiska naturalnego.

REKLAMA

Galeria Jurajska uzyskała najwyższy wynik - „excellent”, czyli doskonały, w procesie certyfikacji BREEAM In-Use. Oznacza to, że obiekt spełnia surowe normy bycia eko i jest przyjazny zarówno dla odwiedzających, jak i dla środowiska naturalnego. Dzięki temu Jurajska dołącza do bardzo wąskiego grona inwestycji komercyjnych w kraju, które mogą pochwalić się takim wynikiem.

W procesie certyfikacji, asesorzy bardzo wysoko ocenili m.in. zastosowane rozwiązania mające wpływ na zdrowie i samopoczucie klientów, w tym ostatnie inwestycje chociażby w strefy wypoczynku i w miejski ogród nad Wartą, dzięki któremu zrewitalizowano ponad 8,5 tys. m kw. terenów zielonych nad rzeką.

Doceniono także wdrożone rozwiązania proekologiczne oraz sposób w jaki centrum gospodaruje energią elektryczną, wodą oraz odpadami, minimalizując negatywny wpływ na środowisko. Asesorzy zwrócili uwagę m.in. na fakt, że na terenie całej galerii działa dziś energooszczędne oświetlenie LED i wydajne systemy wentylacji, a najemcy zobowiązani są do segregacji śmieci.

Wysoką notę Jurajska zgarnęła także za zastosowane materiały, dostępność transportu publicznego, którym można dostać się do centrum handlowego oraz za samo zarządzanie obiektem. W tym ostatnim przypadku zauważono, że kolejne inwestycje Jurajskiej realizowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego oraz mają charakter ekomodernizacji.  

- Zrównoważony rozwój na stałe wpisał się zarówno zarządzanie Jurajską, jak i w nasze plany inwestycyjne. Od lat dokładamy wszelkich starań, aby obiekt w minimalny sposób oddziaływał na środowisko naturalne. W tym celu prowadzimy liczne modernizacje i ekomodernizacje na pasażu i wokół galerii oraz realizujemy kolejne inwestycje  - mówi Anna Boreca-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Przedstawiciele galerii nie ukrywają, że cieszy ich szczególnie wysoka ocena w kategorii „health & wellbeing”, która odnotowuje jak centrum handlowe wpływa na zdrowie oraz dobre samopoczucie klientów, ale i mieszkańców miasta. W tej kategorii galeria uzyskała wynik aż 90 proc.

- To pokazuje, że nasze wysiłki, mające na celu zapewnienie klientom przyjaznego i komfortowego otoczenia są zauważane i doceniane. W ostatnich 4 latach pod tym względem w galerii wiele się zmieniło. Oprócz bulwarów nad Wartą stworzyliśmy także nowe strefy relaksu i poczekalnie, powstała strefa dydaktyczna z akwariami pełnymi stworzeń słodko- i słonowodnych, a także zmodernizowaliśmy food court, wpuszczając w jego przestrzeń więcej dziennego światła. Powstały także ciekawostki, chociażby Zegar Jurajski ze ścianą wodną, która wykorzystuje wciąż tę samą wodę, tym samym nie zwiększając jej zużycia - mówi Borecka-Suda.

Jest to już ósmy budynek należący do GTC SA, który może pochwalić się takim certyfikatem. - Ekologia stała się dziś tak szerokim i złożonym obszarem – dotyczy nie tylko zrównoważonych technologii i materiałów, ale także tworzenia przyjaznych miejsc, które pozytywnie wpływają na samopoczucie klientów. Staramy się jak najlepiej sprostać współczesnym standardom i dlatego przyjęliśmy holistyczne podejście, tak aby Jurajska oferowała znacznie więcej niż tylko zakupy. Teraz jest to miejsce spotkań, zaspokajające różne potrzeby konsumentów – komentuje Roman Bugajczyk, Dyrektor Działu Przestrzeni Handlowych, GTC.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.